Behöver hjälp med att hitta möblering, blir visst ännu tydligare på bild. Kan bara inte se nån annan lösning.
Som synes har vi två 3 sits Karlstadsoffor. I motsatta hörnet står två stora Akrobatbokhyllor. Tjocktv, sekretär och tebord ska helst också få plats. Funderar på att stänga igen dörren på långväggen.
MamsellZ, 2008-08-19
Om ni inte måste ha den dörren så är det nog bara att stänga den för att kunna möblera annorlunda. Iaf om du inte vill ha sofforna mitt emot varandra men då blir det inte så lätt att se på tv om man är många.
Frallan, 2008-08-21
Tycker absolut att ni skall stänga igen dörren och ställa sofforna mittemot varandra, det ramar in fönstret fint och skapar harmoni. det är alltid lite klurigt det där med tv:n men en lösning skulle kunna vara att ställa tvn på en rullbänk i ett av hörnen innanför sofforna, som man kan rulla fram när man skall kolla på den. Personligen tycker jag inte att man behöver gardiner om man har mycket textilier i övrigt, vet inte om det bara tillfälligt inte är några gardiner på plats, men om inte så plocka bort gardinstång och fästen det kommer göra att det blir renare och mindre rörigt. Jag hade även plockat ner ljuslyktorna på väggen vid fönstret och placerat dom i en liten grupp tillsammans, kanske ovanför tebordet!? En större matta hade nog gjort att det känns mer stabilt och skulle inrama det fina soffbordet fint:)Ett annat tips som kan skapa ordning bland prylarna är att ställa ihop de tre vita krukorna i fönstret i mitten och sätta två likadana lampor på vardera sida om krukorna, så slipper ni även bekymret med soffbelysning:)Konst är ju såklart en smaksak, jag gillar verkligen tavlan med huset på, men tyvärr tycker jag inte riktigt att de kommer till sin rätt ihop med möblerna. Om ni har några andra tavlor där hemma som går i lite mörkare toner så skulle det nog gå bättre ihop med de mörka möblerna, kanske kan de tavlor ni har där nu göra sig bättre någon annan stans!? Oj det blev många tipps, hoppas ni hittar en möblering ni trivs med:) Lycka till!
mally, 2008-08-21
Tack för åsikterna! Vad väl det syns på bild att det är rörigt,man får väl fota för att få en annan infallsvinkel.Vi har vita enkla linnegardiner i vanliga fall. Ur fönstret ska jag plocka bort flera saker, tog fram det som skulle kunna passa... Håller nog med om att ljuslyktorna inte passar så bra där men satte precis upp dem efter att ha haft dem ouppackade i typ 8 år, tycker att de är fina. Väntar även på att tapetsera om till några ljusare tapeter. Blir nog bra med en större matta men vill ha en ljus som går att tvätta dock.
Vi tänkte prova att ställe en stor skiva ( m. tyg eller tapet) på var sida om dörren för att se om det funkar för nu använder man den dörren hela tiden. Vinsten blir nog också att leksakerna lättare stannar i barnens rum.
Frallan, 2008-08-22
Jo det syns verkligen på bild om det är rörigt, samma sak här hemma:) Låter fint med linnegardiner. Ja ljuslyktorna är fina och mysiga, det var nog mest placeringen som gjorde att de inte kom till sin rätt, ni kan ju passa på och flytta dom den dagen det blir tapetsering:) Tycker det är fint med stora ljusa trasmattor, och sen är dom ju super praktiska att tvätta;) Det kommer nog bli jätte mysigt när ni är klara, tycker ni har mysiga möbler och sköna färger, det känns ombonat! Bordet är jätte fint, har ett liknande själv, men mitt är målat:) Lycka till!