Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Jag behöver hjälp med vårt kök!

mollisen

mollisen SE

Publicerat för nästan 14 år sen
Följ

Finns så många duktiga "inredare" där ute o jag hoppas på att få lite hjälp! Vill fixa o greja lite i köket men vet inte hur. Funderar på att börja med att måla köksbordet och skänken vitt men vet inte vilken färg man ska ha. O hur praktiskt är det eg med vitt bord när man har små barn? Skulle gärna ha lite shabby men känns som att det inte passar in eftersom köket är "lite mordernare". Vore jättetacksam för alla tips jag kan få!
Ska tillägga att vi bara hyrar!

mojsig

mojsig, 2008-09-09

Det första jag reagerar på, har du inga gardiner? Upp med lite mer på väggarna kanske? Nå fina tavlor, väggord, hyllor? I övrigt var det ett fint, ljust och trivsamt kök :-)

Monander

Monander, 2008-09-09

Vad säljer du hela chilli serien för? :)

Frallan

Frallan, 2008-09-09

Sälj chilli serien! Köp nåt du gillar bättre:) Ja det kan kanske se lite märkligt ut att blanda shabby med det moderna köket... skulle nog satsa på att göra möbler och inredning så neutral som möjligt: måla matbordet vitt och skänken också och nya stolar tror jag skulle göra susen, jag tycker inte riktigt att de passar in. Jag skulle helt enkelt satsa på vita enkla möbler och sen försöka skapa shabby känslam med detaljer så som tunna vita gardiner, vita rustika krukor i fönstret med plätter på snöre eller murgröna på båge och någon lampa i fönsret. Det kan vara väldigt vackert med ett stort slitet träfat på skänken om du målar den. Sen kan du lägga boule-klot på fatet:) Försök att leta efter lite bilder och tavlor till väggarna också.

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2008-09-09

Om det är Shabby du vill ha och är riktigt inne på det så tycker jag att det kunde funka med köket, byt ut handtagen på dörrarna bara, till nåt lite mer "krimskramsigt". I övrigt tyckte jag inte att köket var så "supermodernt" att det inte skulle funka. Stolarna passar väl lite till shabbystilen så de kan du ju då behålla och sedan lägga till Frallans förslag om krukor och blommor. Måla skänken vit eller dekorera med vita shabby-grejor. Om du orkar och vill kan du ju måla bordet men du kan ju också ta lös själva skivorna och lämna in dem för sprutlackering på nån firma, det blir ett mkt hållbarare och snyggare resultat, men det beror ju lite på vilken prisklass själva bordet ligger i, det kanske man inte gör på ett "billigare" bord. Vi har ett vitt köksbord och det funkar och är hyfsat tåligt trots att vi har en 2-åring hemma. Jag är själv ingen shabby-älskare men det kan vara kul att se på trots allt :-) Lycka till!

mollisen

mollisen, 2008-09-09

Jo. Jag brukar ha gardiner. Har bara plockat ner dom tillfälligt i väntan på vad jag ska ha för färger o så. Tycker det är skönt att vara utan lite faktiskt. Väggord vore ju fint att ha! Funderar även på att klä tavlor i samma tyg som gardinerna o sätta upp. Kanske kunde vara fint. Tack för tipset!

mollisen

mollisen, 2008-09-09

Oj... Bra fråga. Använder ju den en hel del så den får nog åka ner i ngt skåp skulle jag tro. Lovar att höra av mig om jag ändrar mig!

mollisen

mollisen, 2008-09-09

Å! Tack så mkt för bra tips! Tur att min pappa är blomserhandlare:) Han har lovat att fixa en stor fin gren m trollhassel. Var eg tänkt till vardagsrummet men jag kan säkert få ngn mer. skulle kanske vara fint att hänga tex över skänken? Om jag fixar den såklart o har lite andra saker i övrigt i köket. Kan ju hänga lite fina prismor o ljushållare el så i. Tack än en gång!

mollisen

mollisen, 2008-09-09

Sprutlackering! Gud så bra. Då slipper man ju allt jobb! Beror självklart lite på prislappen men som du sa håller det nog bättre. O det är ju såååå tråkigt att måla! Tack för jättebra tips! Det uppskattar jag verkligen!

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2008-09-09

Ja, jag tycker till och med att benen på bordet kan vara som de är om du känner för det. Hoppas du får till det!

janethepain

janethepain, 2008-09-10

Klart du kan måla bordet vitt. Jag har småbarn och har alltid hat vitt bord. Det är snarare trycksvärta från dagens tidning som är problemet. När gubben läst är det tumavtryck överallt. Jag tycker du skall se till att täcklisten under skåpen blir vit också.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons