Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hallen

Fridi

Fridi SE

Publicerat för mer än 14 år sen
Följ

Vi har nu bott i vårat hus sen i somras. Huset är från -76, så överallt är det bruna fönster, lister och foder... Dörrfodren och listerna är målade vita och renoveringen i kök och vardagsrum pågår för fullt. Hallen har vi däremot fastnat på. Jag tar jättegärna emot alla tips =)

Petra

Petra, 2008-09-15

OM ni vill lägga ner massa tid och pengar.
DÅ skulle ni kunna göra en golvyta över en del av trappan. Men jag ser att värmepumpen sitter där oxå...
Ni kan ju sätta upp en fotovägg i trappen med spotlights riktat på väggen.
Ingen lätt nöt att knäcka det här
Lycka till!!

LouiseLinblau

LouiseLinblau, 2008-09-15

Klurig hall!
Jag hade nog iaf målat allt vitt, precis som du var inne på. Jag hade nog även målat väggaren vita och kanske satt upp en fondtapet på väggen i trappen. Över fönstren och dörren hade jag satt upp en stålfärgad gardinstång där jag hängt lycktor och blommor (t ex hjärtan-på-tråd) som kan lysa upp i fönstren. Man kan kanske även sätta upp ett tyg, som ett draperi till hö om dörren, som ger färg och ger lite mjukhet åt hallen t ex något fint tyg från Marimekko.
Jag upplever att hallen saknar förvaringsmöjligheter. Det verkar inte som om ni har några barn idag, men tro mig när de kommer upplever man alltid att det saknas förvaring. En liten tanke vore kanske att riva spaljèn till trappen och i stället bygga en halvvägg (lika hög som nuvarande spaljén) och djupet som fram till dörren ~30 cm. Där kan ni antingen ha en massa små fack, eller bara hyllplan, för korgar t ex IKEA BASTANT 25x25x15 (dessa kan svälja hur mycket saker som helst). Här har ni även en kanonbra skoförvaring. Uppå denna halvvägg får ni möjlighet att ha lite fina saker.
Om man vill spara lite tid och energi kan ni kolla om IKEAs BILLY hylla, den låga modellen, skulle kunna passa att placera in. Till dom finns det ju dörrar också om man vill ha det. Uppå kan ni lägga en ekskiva som avslut.
Lycka till och hoppas vi får se det färdiga resultatet.

Fridi

Fridi, 2008-09-15

Jag har också tänkt tanken att göra mer golvyta. Men det var ju det där med värmepumpen också ja... Är rädd för att det inte går, men det var en väldigt bra idé iaf =)

Däremot är det lättare att fixa lite spottar och en fotovägg, bra tips! Tusen tack =)

Fridi

Fridi, 2008-09-15

Ja hallen är inte den lättaste att fixa till... Men vi är helt inne på din idé om att bygga en vägg med hyllor och fack. Precis som du säger så finns det ingen som helst förvaring i hallen, vilket alltid behövs. Vi börjar iaf med att måla vitt, men sen kan jag nästan lova att det byggs om =)

Bilder på hallen och vissa andra delar av huset kommer att läggas ut under hösten. Stort tack för dina supertips!

janethepain

janethepain, 2008-09-16

Tycker du skall måla all furu it. i ålade vår dörr svart. Det an jag tipsa er att göra. Vi satte in skåp i hallen så skulle ni kunna göra, men kanske inte så brett då... Kolla in i min hall får ni se.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons