Vi behöver hjälp att planera vår badrumsrenovering. Pga en vattenskada skulle föreningen bryta upp golvet, så vi bestämde oss för att passa på att slå ut väggen till förrådet som fanns innanför toaletten, och flytta in tvättstugan, som tidigare var intryckt under trappen. Nu ska vi bara bestämma oss för hur ytskikten ska se ut, och vilka material vi vill ha. Egentligen hade vi inte råd med detta just nu (har en massa andra projekt igång samtidigt), men vi har fått göra en deal med firman om att göra visst arbete själv. Så här ser dealen ut: De fixar vattenskadan, drar fram vatten, avlopp och el, lägger plastmatta på golvet, förbereder väggarna för väv, förutom vid duschen där de förbereder för kakel. Vi köper väv, färg och kakel och fixar det själva. Problemet är bara att jag inte kan tänka mig att renovera ett badrum med väv...Ser så enkelt ut. Helst skulle jag vilja ha kakel och klinker överallt mén det blir väl dyrt. Vilka "medelvägs"-förslag har ni?
Lee, 2008-09-17
Kolla Git´s tvättstuga, helt underbar, fast det inte är något kakel på väggarna... Det tycker iaf jag =)
http://www.styleroom.se/album/332
jema, 2008-09-17
Riktigt snygg tvättstuga! Med rätt inredning kanske man inte lägger märke så mycket till väggarna...Tål att tänkas på. Tack!
janethepain, 2008-09-19
Förstår att du inte gillar väv. Men det finns ju släta. Kan man inte sätta en sån och måla med våtrumsfärg?!
jema, 2008-09-19
Jag kom just från färgbutiken där hon visade en så´n. Det tror jag blir jättebra! Vi har bestämt oss för det upptill och kakel nertill. Kom över ett billigt parti vitt avlångt kakel som jag tror blir jättefint Vi håller bara tummarna för att det räcker. Vi kaklar inte där vi ska sätta skåpar och bänkskiva, utan bara på de väggar som syns. Sen tänkte vi ta en plastmatta på golvet. Hoppas att det blir fint.
janethepain, 2008-09-19
Det tror jag att det blir. Lycka till.