Detta är en vägg i vårat vardagsrum som vi har tänkt ha som en liten "myshörna" med massa kuddar på golvet som ni ser. Det jag vill ha hjälp med är vad jag ska sätta upp på det tomma delen till höger om de svarta hyllorna? Jag har funderar på tavlor men vet inte hur jag ska sätta dom isåfall och vad jag skulle ha för tavlor. Så ge mig gärna tips på vad jag kan ha brevid hyllorna :)
I_am_Elina, 2008-10-07
Hmm.. själv skulle jag nog bredda gardinstången lite, och hänga in fransgardiner bakom dina vanliga panelgardiner, så fönstret ser lite mer ombonat ut. Så har jag gjort i vårt sovrum :) Då behövs det kanske inget på väggen bredvid fönstret. Annars kan du kanske hänga några ljuslyktor i kedjor från taket i hörnet? Ljus är alltid mysigt :)
janethepain, 2008-10-08
Tycker inte du ska sätta upp nåt där. Det blir för mycket. Jag hade tagit ner tidningsstället oxå.
creme, 2008-10-08
Ingenting, snyggt som det är, jag tycker oxå att tidningsstället ska bort
jj0, 2008-10-08
Tack för kommentaren :) Jag tror nog att jag ska köra på ditt förslag med fransgardiner. Tycker du att jag ska satsa på svarta då?
jj0, 2008-10-08
Nej, jag kan nog hålla med dig :) Nu när du skrivit att du tyckte att jag skulle ta ner tidningsstället måste jag nog hålla med dig om det också. Kanske blir för mycket? Kommer att publicera bilder ikväll på lite mer jag skulle behöva hjälp med, då får du gärna kika :)
jj0, 2008-10-08
Ah, jag tror nog att jag ska ta ner det också :) Efter era 2 kommentarer om att det ska bort måste jag nog hålla med :)
retrobohem, 2008-10-08
fortsätt med kuddar o nån skön filt o kanske ett lågt brickbord bredivd så du kan ha en tekopp o några ljuslyktor på det. o så hej då till tidnignsstället, du kan ha en korg på golvet med tidnign o bäcker om du vill ha det tillgängligt där.
I_am_Elina, 2008-10-09
Jo du kan köra på svarta fransar i och med att dem andra gardinerna också är svarta.. :) Annars kanske nå vita gardiner med nå medaljongmönster och vita fransar bakom :) svart å vitt funkar ju till det mesta :)
majo, 2008-10-11
tror du kanske borde ta bort både tidningställ och bokhylla, skaffa en fyrkantig bokhylla och en rundare fotölj till.
Stringgardiner tror jag på till fönstret och kanske inte så mycket svart i fönstret det tar bort mycket av dagsljuset. Då kan man istället måla en svart fondvägg och ha vita möbler på den. Om man målar en svart fondväg och väljer en så glansig färg så möjlig så refleckterar den ändå ljus och det blir inte så mörkt.
canx, 2008-12-14
Tror inte det behövs mer just på väggen. Satsa mer på golvytan. Kanske en madrass under kuddarna, för ännu mer mysig känsla...