Här är lite bilder på lilla ettan en hyresrätt på 30kvm så möjlighterna är begränsade. Är Öppen för alla slags tips, just nu känns det inte så inspirerande som många av de album som finns här, hoppas ni kan hjälpa mig lite =)Vill piffa lite men kommer nog flytta inom en ganska snar framtid så vill inte göra för mycket heller.
MamA, 2008-10-17
Det var ju en lite olycklig väggfärg i en etta..inte så lätt att utgå ifrån. Men jag skulle byta till vita gardiner. Snygga svartvita kuddar till soffan & fåtöljen. Jag skulle plocka ner tavlan ovanför sängen. Måla byrån vit och som sagt byta sängbord. Hyllan vid soffan skulle jag nog behålla för förvaringens skull och istället plocka bort soffbordet, då blir det mer luftigt och enhetligt. Ett fint vitt överkast och kuddar i svart/vitt på det, kanske någon i färg.
MamA, 2008-10-17
Först nu förstod jag planlösningen exakt. Jag skulle hellre ta bort den bokfärgade hyllan ni har som rumsavdelare och ha tyg till den funktionen istället. Och just det, en vit sängkappa också! Kanske kan du sätta upp tyg från golv-tak vid huvudänden av sängen som gavel?
wallcandy, 2008-10-17
tack för tipsen =) har tänkt lite i samma banor som dig men inte riktigt kommit till skott tror jag.Kom på att jag har ett vitt överkast i källaren ska ta upp det o kolla hur det blir=)
wallcandy, 2008-10-17
Kan tyvärr inte ha tyg från tak till golv dels pga en lampa som sitter i vägen o dels för att takhöjden e så hög så det skulle kännas som taket blir ännu högre o rummet mindre. Funderade på om man kunde byta hyllan mot en vikvägg eller nått så blir det nog luftigare, tror du på den idéen? =)
wallcandy, 2008-10-17
åh tack =) ska tänka på att byta fotöljens plats men tror det kan bli lite tajt
tip, 2008-10-18
Du har verkligen fått det fint med allt i din lilla lägenhet. ser faktiskt inte så litet ut när man tittar på bilderna. Det enda jag skulle ändra är att byta vardagsrumsbordet till ett lite mindre vitt bord.
MamA, 2008-10-18
Då förstår jag. Jag tror absolut att vikvägg kan passa bra där! Det är ju svårt såklart när man inte sett helheten IRL, men satsa på det du :)
eikkala.com, 2008-10-18
Jag tänker mig ett vitt sovrumsdel. Måla byrån vit för den är underbar, gärna även lilla byrån Sen kanske ha vitt överkast (ikea har billiga och fina) Kanske ett vitt tyg bakom expediten.
Vardagsrumsdelen ser bra ut förutom att gardinerna skulle kunna vara vita... kanske lite trångt vid fönstret men å andra sidan behöver man mycket förvaringsutrymen när man bor trångt. I korgar kan man förvara massa utan att det syns, så korgar i facken kanske är något?
Lycka till kram sari
Kram
wallcandy, 2008-10-19
=)