Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Tavelvägg itrapp

cammoh

cammoh SE

Publicerat för mer än 13 år sen
Följ

Jag har lite svårt att bestämma mig om tavlorna på väggen i vår trapp. Ser det rörigt ut att ha blandade ramar? Blir det snyggare att bara ha vita ramar , eller bara svarta ramar?? Ska man ha samma ramar? Vet att det är en smaksak, men jag är väldigt tacksam för tips och ideer.Trappan ska så småningom målas vit på sidorna och trappstegen ska vara i ek. Korten är förövrigt på mina tre underbara pojkar!!

evask

evask, 2008-11-02

bara svarta ramar vore nog snyggast, men det behöver inte vara likadana ramar

mariastyle5

mariastyle5, 2008-11-03

svarta ramar blir nog finast. ekramar när du fixat trappan. det hade varit häftigt att måla trappan svart, då räcket är det och ramar svarta. ett tips är också att ha en rät linje i tavlorna antingen lodrätt eller vågrätt det blir inte ett så rörigt intryck då. finast är att ha olika ramar. hoppas du hajar mina tips. lycka till....

retrobohem

retrobohem, 2008-11-03

har du bara en färg på alla ramar blir det jättesnyggt att blanda stil på dem. svarta skulle vara snyggast.

Anywhere

Anywhere, 2008-11-03

Tror det blir snyggast med svarta ramar på alla tavlorna. Sen skulle jag sätta tavlorba som mariastyle 5 skrev för att minska den röriga effekten. Lycka till.

couchie

couchie, 2008-11-03

Jag tycker det är finast om alla ramar har samma färg, antingen svarta eller vita. Det behöver absolut inte vara samma sorts ramar. Köp lite sprayfärg och spraya de du redan har!

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2008-11-03

Säger som de andra, svarta men gärna blandade former. Nån rak och strikt varvat med krusidulliga saker tycker jag är en skön konstrast.

boppa81

boppa81, 2008-11-03

Jag går emo alla andra och tycker det är fint som du har nu.

Yazzy

Yazzy, 2008-11-03

kör en färg...coolt med svart om du kan kombinera ihop det med nåt annat svart i hallen...annars e vitt alltid bäst :)

Bez_imena

Bez_imena, 2008-11-04

Det vore fint om du hade en färg på alla ramar, men jag skulle hänga tavlorna så att dom mer följer trappen lite nedåt.

Inredningsglad

Inredningsglad, 2010-12-13

Hur har de gått för din tavelvägg & renoveringen av trappan?
Själv ser jag framför mig ramar i ek som matchar trappen och följer en linje med handräcket (inte sådär slaviskt rakt utan lite på känsla med små variationer) Tycker det skulle se bäst ut så för ramarna blir då i titta-höjd när man går i trappen och som en liten utställning utan att man för den skull måste lyfta huvudet uppåt för att se alla bilder. Sedan skulle jag absolut satsa på större ramar, dvs förstora upp några av bilderna till ca 40x50 eller nåt sånt och blanda med lite variation av de stora storlekarna och ha några små/medelstora med för att bryta av så att det inte blir för stelt, lika och opersonligt. Eventuellt om de blir att se för enhetligt ut skulle jag lägga in en vit ram i det hela för att bryta av om allt ser alltför lika ut.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons