Vad sätter man upp för gardiner i ett sådant här fönster? Gör man det? Svart/brun soffa kommer att stå på vänsterväggen, beige ryamatta, vitt soffbord. I "alkoven" blir det eventuellt myshörna med beige Fatboy och kuddar, lyktor och brickbord med orientalisk touch.
boppa81, 2008-11-26
Är det snedtak?
JennyPenny, 2008-11-26
ja. Från 2.60 till... högt! Avslutas vid loftgång till sovrummen. Svårt att förklara...
bettan, 2008-11-26
Vilka snygga fönster! Jag skulle absolut inte sätta upp gardiner - de är fina som dom är.
Ska du ha en fondvägg till höger? I så fall kan det vara snyggt att ha som en inramning av samma tapet eller färg på fönsterväggen också och i så fall skippa gardiner då.
Men om du vill ha en myshörna där är det nog ett måste med gardiner. Varför inte spinna vidare på den orientaliska touchen och ha långa gardinlängder bara på den vänstra sidan i två färger t.ex brunt och plommonlila.
Och sen följa upp med mer brunt och plommonlila i detaljer i rummet för övrigt också.
En härlig tjock matta som passar i färg och så lite golvkuddar kan bli fint till.
bettan, 2008-11-26
P.S Glömde skriva att gardinerna ska gå förbi det lilla fönstret och en liten bit till - tänk draperi!
JennyPenny, 2008-11-26
Tack snälla för dina inspirerande tips!
JennyPenny, 2008-11-26
Tack! Ska exentuellt ha en fondvägg i beige/guld på någon av väggarna. Bra idé att måla fönsterväggen också!
bettan, 2008-11-27
Tänkte mig ovannämnda gardiner med lite guldtråd i för en orientalisk touch - så det skulle ju i så fall passa bra ihop med beige/guld fondvägg!
Ser fram emot slutresultatet!
bettan, 2008-11-27
Bara ett litet tips:
Såg i senaste numret av Hus & Hem att det i januari kommer en jätte-snygg Fatboy i en ny, matt guldfärg!
Kanske skulle passa bra till fondtapeten!
JennyPenny, 2008-11-27
Tack! Har också sett den. Lite dyr bara tycker jag. Den sandfärgade är också lite "metallkänsla" i eftersom den är glansig. Vi är inte helt eniga här hemma ännu bara. Ska flytta in (20 dec) och känna efter lite innan vi bestämmer oss för hur vi ska möblera och måla.
Ninne, 2008-11-28
En gardinlängd på var sida tycker jag.. en inne i hörnet till vänster och en till höger om altandörren.. inget mer! :)