Hur gör man här? Gissar att det blir svårt med gardin. Kan tänka mig träpersienner, men då blir det väl inte tillräckligt mörkt? Fönstren ligger i väster.
Jag har också gardinproblem hemma hos mig men jag har satt upp vita träpersienner som går ända upp i tak. Sen är de neddragna lite mindrre än halvvägs i fönstret (finns bilder i mitt album).
Och det stämmer nog att det inte blir tillräckligt mörkt i ett sovrum med såna persienner.
Till vårt sovrum köpte vi vita mörkläggnings-rullgardiner som man fäster inne i fönsternischen och på så sätt kan man ha båda delarna!
bettan, 2008-11-26
Jag har också gardinproblem hemma hos mig men jag har satt upp vita träpersienner som går ända upp i tak. Sen är de neddragna lite mindrre än halvvägs i fönstret (finns bilder i mitt album).
Och det stämmer nog att det inte blir tillräckligt mörkt i ett sovrum med såna persienner.
Till vårt sovrum köpte vi vita mörkläggnings-rullgardiner som man fäster inne i fönsternischen och på så sätt kan man ha båda delarna!
boppa81, 2008-11-26
Jag tycker du ska sätta upp tjocka mörka rynkbandslängder som går ända från taket, såna gardiner går väldigt lätt att dra fram och tillbaka.
JennyPenny, 2008-11-26
Tack för tipset! Tänkte nog att båda inte skulle få plats.
JennyPenny, 2008-11-26
Tack för tipset!
Frallan, 2008-11-26
Jag håller med tidigare! Riktigt maffiga hellånga gardiner med mycket tyg i lite lyxig känsla tror jag skulle kunna vara jätte fint!
JennyPenny, 2008-11-26
Jo, det har ni nog rätt i, men täcker det inte för mycket av dörren tror ni? Eller tänker ni någon annan placering?
Frallan, 2008-11-26
Om du fäster gardinen i taket på skenor, så kan ni dra dem åt sidan till höger under dagen.