Problemet är att jag bor i en 1:a, och har en klarröd och svart soffa som känns omöjlig att matcha till tapeter som jag kan tänka mig att ha i "sovdelen"
jag vill helst inte ha rött/svart där jag sover då det känns för speedat,
och jag vill ju matcha soffan med tapeten och inte som nu med ljuuuuuusblå dassiga tapeter till en röd soffa.
Vågar jag ta en helt annan färg i sovdelen? den är avskärmad med bokhyllor, dock inte hela vägen upp till taket
eller ska jag helt enkelt försöka sälja soffan som jag älskar (jag får ändå inte i plats med hela, ena delen står i förrådet och det är trångt med bara 1 del + fotöljen som det är nu,
Helgona, 2008-12-10
Tänker du bo länge i denna lägenhet? Om inte kanske det är värt att spara soffan i alla fall...för i nästa lägenhet kanske den får plats!
litenea, 2008-12-10
Som det ser ut nu så blir jag nog fast med denna lägenhet i 3-4 år framöver, känns inte lönt att sälja i nuläget som student och i värsta fall kan jag hyra ut den i andra hand lätt skulle jag tro..
Frågan e väl om jag kommer ha samma kärlek för starta färger om 3-4 år
Helgona, 2008-12-10
ja...o du kanske kan hitta någon som du tycker ännu bättre om som är lite mindre?
Men jag tycker ändå att du ska byta tapeter....
Vad ska du ha för soffan? ;)
litenea, 2008-12-10
Jag måste byta tapeter oavsett, dom jag har nu är hemska med hål överally, fläckar och sen har katterna rivit sönder dom också.
Vet inte vad jag vill ha för soffan faktiskt, det är alltså 2 delar ungefär i samma storlek som en 90 säng + en fristående fotölj (som ser ut att sitta ihop med soffan på bilden) Ska ha något kort på hur den ser ut i sin helhet från gamla lägenheten
Intresserad? ;)
Helgona, 2008-12-10
Ja helt klart! Vi ska göra om i ett rum o den skulle helt klart passa där ;)
litenea, 2008-12-10
Har du msn eller något`? Lättare att skicka bild där,
min är easimula@hotmail.com
Helgona, 2008-12-10
Då har jag addat dig ..
bettan, 2008-12-10
Jag skulle absolut tapetsera om hela rummet i någon snygg vit tapet alt. måla vitt och absolut behålla soffan - den är ju riktigt läcker med sin tuffa design!
Och älskar du den nu så är det ju troligt att du gör det om några år oxå - det brukar vara så med saker som man älskar har jag lärt mig!
Sen skulle jag helt enkelt matcha resten med svart och vitt och röda accenter - och kanske blanda in lite grått i t.ex matta för att mjuka upp det hela lite.