För första året sen vi flyttade hit för 5 år sedan, kan vi om vi vill ha julgardiner i tv-rummet. Tidigare hade vi den hemska färgsättningen gult/blått och helt omöjligt att få in lite jul-tomte-tema.
Äldsta sonen som fyller 5 år vill gärna ha tomtegardiner i år. Och jag hade också tänkt det mest för hans skull, men fick inte tag i de jag egentligen ville ha. Nu är frågan vilka gardiner ska jag ha? Grå med tomtar eller bara vanliga helröda. Gardinerna är dit hängda bara, och de svarta fransgardinerna ska såklart inte hänga uppe om vi väljer grå/rött-tema. Har även kuddfodral, och fleecefiltar i samma färg. Annars kommer färgsättningen att bli röd/svart.
Tacksam för era åsikter :)
Mirela, 2008-12-19
Jag tycker de gråa med tomtar. Jättefinaaa.
GOD JUL!
Marie_76, 2008-12-19
Tack, ja ju mer jag kikar på bilderna jag la ut här desto mer känns det som att de grå gardinerna med tomarna blir finast. Tyckte inte alls om dem när jag provhängde upp dem för ett tag sedan.. *förvirrad*
God Jul :)
bettan, 2008-12-19
Ingen tvekan - absolut tomtegardinerna!
Jättefint med kuddarna till oxå!
Marie_76, 2008-12-19
Tack! Ja de är jättesöta men en del i mig känner "kanske för sött" om du förstår. Men lillen här henmma blir så glad om vi kör på tomtetemat så det lutar åt det ändå :)
MamsellZ, 2008-12-20
Tvekar inte jag heller, tomtegardinerna!
bettan, 2008-12-20
Ingen fara - allt runtom är ju ganska strikt och stilrent. Så det ser snarare lite kul ut än sött tycker jag!
God Jul i alla fall!
Fanny, 2008-12-20
Jag håller med dom tidigare att tomtegardinerna var klart snyggast.
Marie_76, 2008-12-21
:) tack för ditt svar
Marie_76, 2008-12-21
Tack, nu hänger tomtegardinerna uppe. Filtarna och kuddarna är på plats. Ska ta några bilder och lägga ut senare om jag hinner :)
TACK alla för hjälpen!!!
Marie_76, 2008-12-21
Ja så kände jag också nu när jag ser bilderna. Så nu hänger tomtegardinerna uppe, och matchande kuddar mm. Bilder kommer lite senare om jag hinner lägga ut dem. TACK för dina svar. :)