Jag/vi behöver hjälp med klädförvaring i vår hall.
Den är verkligen dumt planerad (se bilden).
Vi har en "lång" vägg som är 215 cm lång men problemet är att vi bara kan ha ngn förvaring som är max 27 cm djup. Och vi kommer inte på nåt.
Man vill ju att hallen ska se luftig och trevlig ut. Inte komma in där det är hyllsystem på hyllsystem.
Som det är nu har vi en större spegel på den långa väggen, nära dörröppning t v om väggen. Lite för att få hallen att se ngt större ut.
Bakom toalettdörren har vi en klädhängare.
Och t h i bild, vid väggen som är 77 cm har vi nu en kvadratisk byrå med många små lådor (med vantar, mössor mm).
Vi behöver även få ordning på alla våra skor.
Både våra och barnens skor står utmed den långa väggen.
När man radat upp dem så ser det ok ut. Men med två småttingar i huset så är de inte uppradade speciellt länge. Då ligger de bara huller om buller och det är många som kommenterar just "skohögen".
Supertacksam för hjälp med denna hopplösa hall.
bettan, 2009-01-13
Jag skulle nog sätta upp Trones skoskåp - som inte är mer än 16 cm djupa och finns i flera färger - längs med hela den 215 cm långa väggen och i dubbla rader om det skulle behövas!
I dem kan du förvara både skor, vantar, mössor och annat smått och gott.
Väljer du att bara sätta upp en rad får du dessutom en lång hylla ovanpå att lägga nycklar, mobil och andra småsaker på.
Eller varför inte ha värmeljus på dem?
Då kanske du kan ta bort byrån och göra plats för hängande kläder där istället.
hemmahososs, 2009-01-13
Jag kikade på dessa men jag vet inte om plast passar in med våra övriga möbler.
Jag är rädd för att hallen ska se väldigt trång och liten ut när man kommer in och bara ser typ svart (för det är nog den färgen jag skulle kunna tänka mig).
Känns rätt bra med spegeln där...
Men kan man lösa klädförvaring på annan vägg kunde man ju haft några st skoskåp över varann där kläderna hänger idag.
Då är det ju inte se första man ser när man kommer in.
Eller skulle det se skumt ut?
bettan, 2009-01-13
Nej, det tror jag inte. Det är ju en perfekt liten vägg att "gömma" skoskåp på. Sen kanske ni i anslutning till den ytan kan ha en fristående klädhängare bredvid.
Och/eller alternativt en platt hallmöbel på den vägg som är 45 cm.
Då får ni ju undan både kläder och skor lite.
hemmahososs, 2009-01-14
Eller menar Du att ha skoskåpen antingen bakom toalettdörren eller på den väggen som är 77cm till höger i bild?
bettan, 2009-01-14
Jag menar den vägg som är på samma sida som trappen. 77 cm väggen borde ju kunna dölja skoskåpen lite och så kanske ni får plats med lite mer förvaring intill.