Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

HJÄLP OSS!

SofiaPersson

SofiaPersson SE

Publicerat för ungefär 12 år sen
Följ

Denna lägenhet ska bli våran inom 2 veckor. Vi håller nu på att måla alla väggar vita. På övervåningen blir det gräddvitt och köket samt "vardagsrummet" / hallen blir klarvita. Men hur sjutton ska vi inreda?
Hjälp oss! Eftersom köket, vardagsrummet och hallen nästan "sitter ihop" blir det svårt att placera ut våra möbler.
Vi har en väldigt stilren stil i övrigt då det mesta går i vitt.
Vad gör vi med trappan? Vad gör vi med köket? Eftersom det är en hyresrätt är allt så pass begränsat. Jag behöver er hjälp :)

Finns det väggar man kan sätta upp för hand? Alltså inte vikväggar lr draperier utan mer som en stabil vägg?

OBS! Möbler samt tapet mm är inte våra utan dom förra hyresgästernas!

retrobohem

retrobohem, 2009-01-20

va mysigt ni kommer få det! man kan sätta upp en vägg och sedan ta ner den men det blir såklart mkt jobb. att gruppera möblerna med fondväggar, tyg på väggen och mattor gör att det inte ser så utspritt ut. Håller till en färgskala med kanske tre max fyra färger i de öppna utrymmena. I köket börjar ni med att byta handtag, kolla runt här på Styleroom och se hur billigt folk förvandlar just kök. Fogpenna, kakeldekor, kontaktsplast o massa annat.
Hoppas ni får kul i er nya lya!

SofiaPersson

SofiaPersson, 2009-01-20

Oh tack tack tack! köket får bli projekt 1. tror du man kan göra något åt bänkskivorna? eller får jag leva med dom i trä? jag vill göra något åt det små kakelplattorna i den brunaktiga färgen...tror du man kan fixa de? :)

retrobohem

retrobohem, 2009-01-20

jag vet att det är flera här som satt typ kontaktplast på skivorna, eller lagt kakelplattor löst på men det beror väl på hur mkt man hålle rpå i köket, det ska ju hålla oxå. man kan måla kaklet. kolla t ex cederhooks album.

bettan

bettan, 2009-01-24

Läste att du gillar svart och vitt. Ett tips när det gäller köket kan vara att sätta svart kontaktplast på bänkskivorna.
Sätt också svart kontaktplast på den bruna smala kakelbården och byt ut handtagen till svarta istället.
Kanske ett svart matbord för att förstärka det svarta. Lägg sen till någon accentfärg som du gillar på detaljer så det blir lite liv också.
Det verkar som om det skulle vara bäst att ha samma färger i hela lägenheten eftersom allt hänger ihop.Det är lite svårt att se HUR bara!
Är sovrummet ett eget rum? Ser man hela hallen, köket och vardagsrummet samtidigt? Finns det ingen avskärmning nånstans utöver spaljén?

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons