Jag har en avlång hall som jag verkligen vill göra något roligt och inbjudande med
men har kört fast och nu är det som att man bara kommer in och går igenom hallen utan att titta
röda väggen: ikea väggdekoration, spegeln skulle jag också sätta där med spots åvnför. en smal sittbänk längs hela väggen.
andra väggen: under välkommen texten kan du sätta små krokar att hänga nycklar på. Små glas med ljus i på skolådorna. På lådorna kan du sätta en text som beskriver vad som finns i dem. med tanke på den röda väggen skulle jag ta röd text eller blandade färger. där spegeln nu är skulle jag vilja tipsa om ANEBODA byrå 80*100 från ikea med klockan åvaanför den. lyckatill
Hej!
För att Få en varmare känsla och lite mer wow, så hade jag tapetserat väggen mitt emot med någon tapet i samma nyans som den röda samt med ett roligt mönster, gärna mörkare botten och något rött mönster. Då tonar det ner det ljusa golvet lite.Lyle & Son har jätte fina tapeter likaså boråstapeters kollektion HANNA. Sen finns det lite större hallspeglar på ikea med snygga ramar som säkert hade varit fint. Jag hade nog beställt en avlång ryamatta (går att beställa i de flesta tapetbutiker numera)Hade tagit nästan lika lång som hallen är oxå i en mörkare nyans. Det finns ryamattor som inte är så känsliga för smuts. Sen tycker jag idén som jmaard hade om sittbänk är toppen med förvaring under. Sen kan man ju alltid piffa till en hall med ljusstakar, tänk vad snyggt det hade varit med en kandelaber på hyllan som du redan har.Vill du inte tapetsera kan man ju alltid måla eller så kollar du lite fräcka väggtexter som du klistrar på istället. Du hittar sådana på www.myfirstroom.se Lycka till!
jmaard, 2009-02-04
röda väggen: ikea väggdekoration, spegeln skulle jag också sätta där med spots åvnför. en smal sittbänk längs hela väggen.
andra väggen: under välkommen texten kan du sätta små krokar att hänga nycklar på. Små glas med ljus i på skolådorna. På lådorna kan du sätta en text som beskriver vad som finns i dem. med tanke på den röda väggen skulle jag ta röd text eller blandade färger. där spegeln nu är skulle jag vilja tipsa om ANEBODA byrå 80*100 från ikea med klockan åvaanför den. lyckatill
Matbex, 2009-02-04
Hej!
För att Få en varmare känsla och lite mer wow, så hade jag tapetserat väggen mitt emot med någon tapet i samma nyans som den röda samt med ett roligt mönster, gärna mörkare botten och något rött mönster. Då tonar det ner det ljusa golvet lite.Lyle & Son har jätte fina tapeter likaså boråstapeters kollektion HANNA. Sen finns det lite större hallspeglar på ikea med snygga ramar som säkert hade varit fint. Jag hade nog beställt en avlång ryamatta (går att beställa i de flesta tapetbutiker numera)Hade tagit nästan lika lång som hallen är oxå i en mörkare nyans. Det finns ryamattor som inte är så känsliga för smuts. Sen tycker jag idén som jmaard hade om sittbänk är toppen med förvaring under. Sen kan man ju alltid piffa till en hall med ljusstakar, tänk vad snyggt det hade varit med en kandelaber på hyllan som du redan har.Vill du inte tapetsera kan man ju alltid måla eller så kollar du lite fräcka väggtexter som du klistrar på istället. Du hittar sådana på www.myfirstroom.se
Lycka till!
annepaki, 2009-02-04
tack så jättemycket för tipsen! ska ta ett stort ryck nu och få ordning på det hela så verkligen bra med tips.