Hej skulle vilja ha hjälp med att hitta en färg som ni tror skulle passa vårat hus och teglet. Panelen är i dag liggande men ska på stående istället. Panelen kommer att målas på fabrik innan den sätts upp.
Om grunden har samma färg som nu, tycker jag att det vore snyggt att måla träpanelen i en snarlik färg. I så fall, skulle det vara snyggt med en dörr i avvikande färg. Svart med ovalt fönster i? Eller röd?
Om du vill bevara ljuset i hallen, skulle ett glov-tak-fönster vara snyggt där. Vita lamellgardiner kan då styra insyn. Det skulle se rent och snyggt ut. En stor, snygg urna framför fönstret på farstutrappan skulle bli pricken över i.
duochjag, 2009-02-20
Tänkte skriva mörkgrönt - det har vi! Men om det e så särkilt modernt vet jag inte....
bettan, 2009-02-20
Svart!
Svart panel och svart dörr kommr att se modernt ut till både det vita teglet och det svarta taket!
Linska, 2009-02-20
Ett förslag är att måla samma kulör som sockeln.
Såg i en inredningstidnng ett par som målade mexiteglet i samma kulör som panelen, i deras fall vitt.
solero, 2009-02-20
Svart tror inte det skulle passa oss. fler förslag?
solero, 2009-02-20
Har varit inne på grönt, men har svårt att föreställa mig hur det skulle se ut. Har du bild på ditt hus??
bettan, 2009-02-20
Samma grå färg som sockeln kanske?
Och kanske en engelskröd dörr till?
limpan, 2009-02-21
Måla teglet vitt, om du vill få det modernt
Klockbacken, 2009-02-21
Till vitt tegel är det ju fritt val av färger =)
Mörk mörk djup blå eller svart vore snyggt! Men grunden borde oxå målas om.
solero, 2009-02-21
Grunden kommer att målas om i lämplig färg.
Milou, 2009-02-21
Om grunden har samma färg som nu, tycker jag att det vore snyggt att måla träpanelen i en snarlik färg. I så fall, skulle det vara snyggt med en dörr i avvikande färg. Svart med ovalt fönster i? Eller röd?
Om du vill bevara ljuset i hallen, skulle ett glov-tak-fönster vara snyggt där. Vita lamellgardiner kan då styra insyn. Det skulle se rent och snyggt ut. En stor, snygg urna framför fönstret på farstutrappan skulle bli pricken över i.