Här är vårt vardagsrum. Det är ljust och luftigt och har en härlig takhöjd. Snälla hjälp mig med gardinval!!! Brevid kaminen får inget tyg hänga det gör det sååå svårt. Det enda jag kommer på är panelgardiner men jag kan ju inte sånt här. Något som går att dra bort helt när man eldar. Snälla, HJÄLP!!!
Anderung, 2009-02-22
vilket fint hus!!
Anderung, 2009-02-22
kan du inte ha lamellgardinder? de skulle bli snyggt.
dissan, 2009-02-22
Åh, ja! Det ska jag kolla upp! Det skulle nog bli snyggt! Tack!!! :)
cbaqke, 2009-02-22
Jag tycker också lameller!!
Cia40, 2009-02-22
Vilket härligt hus!!!....Tror oxå på lameller :)
Henke, 2009-02-22
Lameller blir bäst men dyrt!!!
dissan, 2009-02-22
Bra att ni är så överrens! ;) Ja, det är ju det där med pengar oxå! Hmmm... Ska kolla vad det kostar.
bettan, 2009-02-22
Verkligen jättefina fönster - därför tycker jag inte att det behövs några gardiner alls!Jättesnyggt med de infällda spottarna också.
Lameller är ju snyggt men här skulle de nog ta bort effekten av fönstren tror jag.
P g a det är olika höjd på fönstren och att fönstren som sitter högre upp kanske skulle se konstiga ut om de nedre hade gardiner tror jag att det är bättre helt utan gardiner.
Själv hade jag nog valt en mer distinkt, lite mörkare tapet som hade ramat in fönstren lite och sen struntat i gardiner och haft bara fina, dekorativa saker i fönstren.
Men nu antar jag att det är helt nytapetserat så det går nog bort ;D
mariamia, 2009-02-22
Vilken underbar takhöjd ni har!! Jätte fint:)
dissan, 2009-02-22
Ja, det där är ju ett dilemma att fönsterna är lite olika och på olika höjd. Har tänkt på det. Det är nog därför det tagit sån tid att fixa gardiner (vi tapetserade ju för 5,5 år sedan). Jag har lixom oxå tyckt att det varit ok utan gardiner.
...Och, jo visst skulle det vara kul att tapetsera om men det blir nog när barnen slutat rita på väggarna och kladda ner allting. Hi hi ;)