Jag och sambon har precis skrivit kontrakt på en ny bostadsrätt och ska nu renovera i princip allt förutom badrummen, de får bara fräschas upp. Lägenheten är från slutet av 40 talet - början av 50 talet, en trea på 76 kvm. Renoverar självklart pga slitage men även pga min allergi mot katter, har bott ett X antal där innan mig.
Planer så här långt:
Lilla sovrummet (ca. 11 kvm): nytt golv och tapetserade väggar.
Stora sovrummet( ca 18 kvm): nytt golv och tapetserade väggar.
Vardagsrummet (ca 19 kvm): nytt golv, putsen på väggarna skall tas fram bakom alla tapet och sen målas.
Stora hallen: målas och eventuellt nytt golv ska läggas.
Lilla hallen: målas och garderoben ska eventuellt bort.
Köket: nytt golv, nya tapeter, troligtvis helt nytt kökssystem med skåp och luckor från IKEA. Nya vitvaror, kyl och frys (högskåp).
nallebjornis, 2009-03-05
Gudd det ser så äckligt och slitet ut vad fan har hänt med dörrarna och elementet i köket ser förfärligt ut,lycka till med renoverinden det kommer inte bli lätt.....
onzoj, 2009-03-05
Där kan ni göra mycket fint. Köksgolvet fick mig att le stort!
Weebl, 2009-03-05
Wow... Det måste ha varit en billig bostadsrätt, fast desto mer pengar över till renovering. Grymt kul med utmaningar!
retrobohem, 2009-03-05
oj va slitet, desto större skillnad när ni är klara! det blir spännande att följa.
Xahxa, 2009-03-05
Önskar verkligen er lycka till !
LisaJ, 2009-03-06
åh jag älskar när det är så där slitet så man inte har nåt annat val än att slita ut allt och göra nytt! så gjorde vi med. det kommer bli jättebra tror jag. lycka till!
grillspett, 2009-03-07
Jesus det kallar jag för RENOVERINGS OBJEKT !!!
Pga det är en bostad från 50 talet under tapeter finns säkert masonit eller spånskivor(ej gips skivor) . Varmt rekomenderar köp reparation skivor ( 6 mm tjocka) smacka på befintliga väggar,spackla och tapesera.Du behöver inte äns riva tapeter . Masonit och spånskiva är "levande" matrial och den rör sig hela tiden då spricker tapeter ( har samma problem och jag är på G renovera varan varsdagsrum på samma sett ).
Önskar verkligen er lycka till !
Klockbacken, 2009-03-07
SHIT!! Så det ser ut!!!
Ni har att göra. Det kommer att bli kanon!!
Vi hade inte riktigt lika risigt i vår lägenhet som vi köpte, oxå en 3:a men vi gjorde om hela alltet inkl. badrum.
Ett gott råd, ta ett rum i taget!!!
Hör av er om ni behöver råd och hjälp.
LYCKA TILL!!
Lovelylife, 2009-03-10
Tackar för kommentaren, i vissa stunder känns det som ett allt för stort projekt men det kommer att bli så himla fint när allt är klart sen!
Lovelylife, 2009-03-10
Tackar för ditt lycka till!