Har de här antikbetsade möblerna. Inte min stil riktigt. Har ni tips på vad man kan hitta på med dom. Vi ska flytta in i en helt ny lägenhet och vill få bort all furu och antikbets. Det är 6 stolar till bordet.
Måla vitt funkar alltid (eller svart beroende på smak).. jag letade innan efter just de där bordet och stolarna för att måla vitt.. men det slutade med att vi byggde eget bord..:)
Det är bara att sätta igång att måla möblerna!
Varför inte svarta eller vita stolar och sen måla bara bordsskvian i någon häftig färg. Och sen måla benen vita eller svarta så de matchar stolarna!
Jag har hade samma bord förut. min mamma har de nu och har målat de vitt... Blev sååå fint. Inte din stil? De är inte särskillt svårt att slipa och lacka i nån härlig nyans. Kanske prova nå nytt. Grått..?
Snigla, 2009-03-16
Måla vitt funkar alltid (eller svart beroende på smak).. jag letade innan efter just de där bordet och stolarna för att måla vitt.. men det slutade med att vi byggde eget bord..:)
Lycka till
MVH Sandra
Wonderful, 2009-03-16
Hej!
Håller med tidigare tipsare. Måla om i vitt eller svart om du hellre gillar det.
Lycka till!
Mvh/
Wonderful
bettan, 2009-03-16
Det är bara att sätta igång att måla möblerna!
Varför inte svarta eller vita stolar och sen måla bara bordsskvian i någon häftig färg. Och sen måla benen vita eller svarta så de matchar stolarna!
SaraHagneby, 2009-03-17
Jag har hade samma bord förut. min mamma har de nu och har målat de vitt... Blev sååå fint. Inte din stil? De är inte särskillt svårt att slipa och lacka i nån härlig nyans. Kanske prova nå nytt. Grått..?
IdaMaria, 2012-06-09
Har samma möbler :) Mitt sommarprojekt är att måla bord och kökssoffa svarta och stolarna vita.