Balkongen är nu klar och vi har hittat ett bord som vi hoppas kommer att passa. Det levereras om ca 5 veckor =)
( Vår balkong är på knappt 5 kvadrat meter.
Vi har 2 stolar och letar fortfarande efter ett passande bord. Tips på snyggt litet nätt runt eller fyrkantigt bord?? Gärna stålfärgat (helst inte aluminium) med träskiva i passande färg.
Vi funderar på att lägga frost tåligt klinkers. Har du någon erfarenhet av det??
Alla tips uppskattas!!! Även tips få fix och fog som tål minusgrader.
Vi tycker att ett mörkare klinkers typ grå/svart skulle passa bra till stolarna. Vad tycker du?? )
Harmonica, 2009-04-18
Hej! Det blir superbra...Sambon la det på min förra balkong och han påstår att i princip allt kakel, fix och fog ska vara frosttåligt idag. Men lyssna för säkerhets skull med dem du handlar av. Vi ska lägga på vår balkong nu i vår och kommer ha grafitgrått som i förra lägenheten. Jag tyckte det var skitsnyggt. Tänk bara på att plattorna blir ruggigt heta efter några timmar i solen. Jag hade en mjuk matta heta sommardagar. LYCKA TILL!!! //M
Harmonica, 2009-04-18
Casco har bra fix och fog...tror det heter flexifix..el flexfix. Men de vet vad du ska ha för material till balkong. Hur som helst kommer det nog bli supersnyggt på er balkong..//M
Klockbacken, 2009-04-18
Åhh bra tips med mattan!!! Har ju en liten tjej på 1.5 år.
Roligt att höra att du va nöjd med klinkers på din balkong.
Var iväg till butiken nu, tyvärr stängde de redan kl.14 =( Sticker dit igen på måndag =) Känner mig verkligen taggad!!
resemaja, 2009-04-19
samma bord som jag har fast den mindre varianten, 80 cm i diam, Cleo från Brafab, finns i silver el svart med teakskiva
Klockbacken, 2009-04-19
Tack så jättemycket för tipset!! Jättesnygg skiva!!! Vi har kikat på det bordet förra hösten.
Vi är lite osäkra på det eftersom ramen till stolarna är i rostfri färg och bordet går i silver/aluminium...
Men det verkar inte finnas små bord som passar våra stolar perfekt =(
Vi får åka och ta en titt nästa vecka igen =) Hoppas dom har detta bord hemma då =)
Harmonica, 2009-05-19
Det blev ju superfint på balkogen!!! Är ni nöjda med klinkern? //M
Klockbacken, 2009-05-19
Tack så mycket =)
Vi är absolut super nöjda!!! Vi fick tag i riktigt granit klinkers för halva priset =)
Nu ska bara dom 2 nya zink vägghända krukorna upp med Hänglobelia. Så kommer vårt runda lilla bord om någon vecka oxå =)
Harmonica, 2009-05-20
Kul att ni är nöjda...och kom undan med bra pris...blir kul att se med krukor och bord sen...//M
talm, 2009-06-13
Jättefint, snygga ljuslyktor =)
Klockbacken, 2009-06-13
Åhh tack snälla du =)