Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

tråkig husfasad

Monne

Monne SE

Publicerat för nästan 12 år sen
Följ

Vi har köpt hus och övertar om 1 månad. Jag är i full planering men behöver lite hjälp med husfasaden! Jag älskar vita hus så fasad och knutar blir vita med svart dörr och svarta markiser. Jag gillar det minimalistiska och vill absolut få huset lite mer 'stramt' utan krusiduller och romantiska drag.

Ideer till hur man kan tuffa till utbyggnaden vid dörren? Riva den och bygga upp... ja vadå?

Snigla

Snigla, 2009-04-25

Vet inte om du tycker jag är tråkig, men ja.. jag älskar ju sådana där farstukvistar. Är så sur på de hus jag bott i där ingen haft sån! De har haft alla andra former (allt ifrån sexkantiga närapå till bara skärmtak med smidehållare).

Det där är vad som gör ett riktigt hus!

Jag är inte så mycket för färgskalan direkt (som den är idag) men det kan man ju som sagt lätt åtgärda med lite färg :)

Tänk bara på att svarta markiser också kommer göra huset mörkt invändigt, våra var på tok för mörka och de var bruna! Alltså hade man dom nere fick man ha lampor på ibland både här och var..(jag tänkte mest påpeka det då du verkar gilla minimaltiskt och ljus..)

Vitt hus blir nog jättefint, kom ihåg och kolla vilken färg de målat med innan så det blir bra när ni målar över (vissa färger är ju kinkiga med att målas över med andra sorters..)

Om du nu skulle göra något åt farstukvisten, så skulle jag nog bara byta ut spjälorna.. sätta raka plankor istället för sådana med hål i (de gör att det ser lite mer "romantiskt" och ompysslat ut..alltså hålena..påminner lite om snickarglädje).. och sedan hålla samma färgskala som huset.. (sv/vitt).

Lycka till :)
MVH Sandra

Monne

Monne, 2009-04-26

Tack för ditt svar Snigla, du har många goda poäng!

Annica

Annica, 2009-04-26

Jag tycker oxå det är fint med farstukvistar:)du kan ju byta ut spjälorna o sätta kryss spjälor:) Det hade varit fint att måla huset i beige med vita knutar o vita fönster med spröjs!!:)Lycka till!!:)

Monne

Monne, 2009-04-29

Hej
Tack för dina synpunkter!
Vi får se hur detta slutar men jag är glad för alla tips jag får ;)

Tvilling

Tvilling, 2009-05-02

Vitt är så fint & man tröttnar inte på färgen...
Vi hade med lite problem med den vita färgen, den gulnade efter ca tre veckor. Men vi fick ta & grunda huset med en oljegrund som gör att missfärgningar inte kan tränga igenom den vita,sedan fick vi måla det en gång till med den vanliga vita färgen. Då hade vi redan hunnit måla huset två ggr. Men men det blev bra til slut. Kolla med er färghandel innan. Jag hade grundat ert. De vi köpte färgen av sa att vi inte behövde grunda huset fast den var röd från början & vi tog med oss en plank så de testade vad det var för färg de förra ägarna hade använd.
Ni kanske kan göra ett nytt staket vid ingången....något i den stil vi har hade passat fint, man kan även den måla i ennan kulör.

Monne

Monne, 2009-05-03

Hej
Jag har sett på ditt hus flera gånger och det är absolut i min/ vår stil! Staketet vid ingången blir nog liknande utseende som ert. Jag glädjer mig så att sätta igång, bara 4 veckor kvar nu..!
Tack för kommentaren :)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons