Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med inredning till tv-rummet!

bobaz

bobaz SE

Publicerat för ungefär 13 år sen
Följ

Fick för några dagar sedan för mej att måla om tvrummet. Det var ganska mörkt och tråkigt. Jag vill ha det ljust och fräscht. Men nu har jag fått det svårt att få ihop resten.

Den bruna tvbänken och skåpen ska bort.

Jag skulle vilja få in lite färg. Har funderat på grön(/gul), kanske lite brunt/beige till det? Fylla ut med lite mera möbler, tavlor, lampor, matta etc.?

Golvet är ljusare än vad som framgår i bilderna.

Tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Linasinredning

Linasinredning, 2009-05-29

Jag hade valt vita gardiner för att få in mer ljus, inte panellängder, men det är för att jag är trött på det. Kanske shira gardiner hade varit snyggt? Någon fin golvlampa och ljusgröna kuddar i soffan med någon ljus filt :) Hoppas jag var till någon hjälp iaf :)

Linelv

Linelv, 2009-05-29

tavlor bakom soffan flera små eller ett fåtal stora,mycket färg på tavlorna,håller med linasinredning om ljusa gardiner som släpper i ljus.Jag skulle inte tagit vita men någon pastellfärg som är tunna och släpper in ljus.Några prylar på tevebänken???grönt är jättefint!!

ILoveArt

ILoveArt, 2009-05-29

Jag skulle måla fönstrena och dörren mer vit, har själv gjort det här hemma och det blir skillnad :) Sen lite mer färg på textiler, tavlor man kan sätta upp, hyllor och belysningen är viktig det gör mycket, stor matta ljus eller i någon färg grön kanske, snygga krukor i fönstret...lite tips från mej ;)

MamA

MamA, 2009-05-29

Först och främst; jättefin bas att bygga på :-)

Grönt är ju jättefint och roligt eftersom man kan mixa alla möjliga & omöjliga nyanser av det. En stor härlig rya, kuddar o filtar i soffan. Tunna gardiner som släpper in mycket ljus, håller med ILoveArt om att måla fodren runt dörr & fönster, det ser lite gult ut mot den vita väggen.. Lite ljuslyktor & tavlor för att piffa.

Vad har du tänkt med hörnet där hyllorna står nu? Antar att det kommer bli rätt tomt när du tar bort dem..?

Lycka till!

pelag

pelag, 2009-05-30

Du har ingen bild hur det såg ut innan?

bobaz

bobaz, 2009-06-01

Tack för din hjälp! Jag följer ditt förslag med ljusgröna kuddar och en ljus filt! :) Shira gardiner? :P ska försöka få lite tid i veckan och shoppa loss lite!

bobaz

bobaz, 2009-06-01

Tack för visat intresse! :) jag föredrar nog ett fåtal stora tavlor. men vet inte vad jag vill ha. jag har funderat lite på en väggmålning men vet även inte där vad jag vill ha. tvbänken skulle behöva fyllas på med någonting... :)

bobaz

bobaz, 2009-06-01

tack för tipsen! :) hoppades på att ingen skulle märka att jag struntat i fönstrena och dörren! :P man kanske skulle se över dom ändå. några tips på hyllor eller belysning tro? :)

bobaz

bobaz, 2009-06-01

tack för tipsen! :) förslag på några tavlor kanske? ;) först tänkte jag mej ett litet runt barbord och två stolar till höger om tvbänken, men jag missade lite i beräkningarna och blev tvungen att skjuta tvbänken en bit mot fönstrena. så nu blir det nog lite för trångt. =/ en fåtölj kanske? till höger om balkongdörren har jag inte funderat ut något än...?

bobaz

bobaz, 2009-06-01

nej tyvärr... jag får så brottom med att göra saker jag får för mej så tankeverksamheten sviktar.. :P

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons