Vi ska byta panel nu i sommar och även byta färg på huset då! Nu har vi provmålat med massor av färger men jag tror vi har fastnat för dom 2 gråa nyanserna på bilderna nedan! Vad tycker ni? Kom gärna med andra förslag oxå! (Teglet ska vara som det är nu, kan hända att det bli vitt i framtiden!)
lejoss, 2009-06-08
Personligen skulle jag satsat på någon lite piggare färg :-) Men med mycket blommande växter osv fungerar grått! Lycka till
Lycklig, 2009-06-08
Hej, jag tycker att svart skulle bli såå fint=) har en granne som målat sitt i svart som också har tegel och träfasad. modernt och snyggt =) och då har ni falusvart färg som är både en bra färg och bra pris på.
Lycklig, 2009-06-08
eller jag var hemma hos en kompis i helgen och dom hade en jätte fin färg, den uppfattades vit men var vit med svagt bryten i grå och vita knutar till, också jätte snyggt. kanske ännu bättre till erat hus när ni har svart tak. men lycka till hur som helst=)
kompis, 2009-06-08
Jag hade tagit en ljusare färg, antagligen vitt. Jag tror inte jag hade målat teglet, funderar på svart eller inte alls.
Sedan ser jag inte staketet så bra men om man kan byta ut det eller måla det vitt så gör det nog en hel del för helheten av fasaden.
(men om det är grått som du vill ha hade jag bara tagit den ljusare färgen och målat teglet (vitt eller mörkgrått) för det går inte ihop annars.)
evask, 2009-06-09
teglet är lite häftigt att ha kvar i den färgen.
Till teglet passar inte grått i färg; Vitt....,eller någon ljus vit-beige tror jag skulle bli snyggt
Emma_nutta, 2009-06-09
Antingen tar du den grå nyansen.. Man jag tror att jag istället hade valt en gräddvit nyans tillsammans med en ljusbeige.
tessan79, 2009-06-09
Tack för svar! Vi var inne på ljust från början, men vad inte bilderna visar är att det bara är tegel på kortsidorna. Vi fick för oss att det skulle bli lite tråkigt med ljust då! Eller vad tror du?
tessan79, 2009-06-09
Tack för svar! Ljusbeige på fönsterfoder? Jag ska ta lite fler bilder så ni ser alla sidor av huset=)
tessan79, 2009-06-09
Tack för svar! Tyvärr orkar inte min karl fixa teglet i år i alla fall, så det blir nog som det ser ut. Trä staket har vi bara efter gången sedan är det typ nätstaket runt resten av huset! Det här är super svårt och jag måste bestämma mig helst denna v =(
tessan79, 2009-06-09
Tack för svar! Karln i huset är målare och inge pigg på svart pga blekning =( Annars skulle det vart häftigt!