Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vill boa till hösten

mirabell

mirabell SE

Publicerat för mer än 11 år sen
Följ

Håller på att boa inför hösten. Är trött på det jag har & vill förnya =)

Vill hitta på något skoj med väggen som ni ser på bilderna, i mitten ska barbord & barstolar finnas. Men vad har man på ett sånt bord? Och vad bör jag ha på väggen, tavlor, hyllor? Vad kan man mer ha? Hjälp mig med tips!

Funderar även på att måla om väggen till vit eller beige? Soffan är ljusbeige & soffbord & bokhylla är just nu björk men ska byra ut även dom. Till Ek som barbordet eller kan man ha en svart högblank TV-bänk & ek-soffbord?

no68

no68, 2009-08-26

Gillar taklampan! På ett barbord har man, (tycker jag) en ljusstake med ett eller flera ljus som det runnit massor om. Gärna en femarmad ljusstake alternativt en vinflaska klädd med korg (vet du vilken sorts jag menar?)som man sätter ljuset i

v.persson

v.persson, 2009-08-26

Det där bordet är ju inte jättestort, om jag nu inte minns fel, och jag själv tycker det är omständigt med dekorationer på bord om de tar upp så stort plats att man inte får rum att äta. Så jag själv skulle nog placera bordet centrerat vid väggen och sen bygga "runt" det. Sätta upp någon hylla som ger rum för ljus och tavlor, eller liknande.

Du pratade om att måla väggen; en idé kan vara att måla som en rektangel mitt på väggen som är lite bredare än bordet och stolarna ihop, och som går från golv till tak. Det blir som en variant på fondvägg som gör att man lätt kan ta in en accentfärg, om man vill. Jag yycker det vore läckert med en svart ruta!
I min vision har du sen hyllor monterade i "fältet" på höjd. Kanske två eller tre stycken som kan ge utrymme för dekorationer.

Och jag skulle rösta för svart tv-bänk och ek-soffbord =) snyggt att ta upp de svarta detaljerna du har.

Lycka till, vill gärna se hur resultatet blev sen!

ansen

ansen, 2009-08-26

Hej! vad kul att göra om!!

Är det tapet på väggarna nu eller är det målat? Som jag ser så ser det ut som om det är tapet med nåt mönster på. Så jag tycker att om du ska måla en vägg...måla alla väggar i vitt.

Känner du någon som har tillgång till overhead? Kanske kan få låna i nån skola eller på jobbet? Jag älskar väggmålningar, det blir så snyggt och personligt. Första gången jag gjorde en väggmålning så hittade jag en väldigt snygg tapet med mönster, jag tog ut en bit av mönstret och målade av (kan även skanna in, eller skriva ut bild från internet). Jag kopierade över mönsteret på overhead papper och projekterade upp på väggen. Sen målade jag bara av med blyertspenna på väggen och målade i färgen jag bestämt som jag köpte för 20 kr i provfärgbukar i färgaffären. Enkelt, billigt, orginellt och mycket snyggt :-) Skulle kanske funka på din barbordsvägg.

Jag tycker personligen inte att det är snyggt med olika träslag / färger på tvbänk och soffbord... det stör på något sätt helheten och kan göra att det ser stökigt ut. Däremot tror jag helt på ek och svart tillsammans men kanske inte tv och soffbord...de står för nära.

Satsar du på en väggmålning så tycker jag att du kan skippa gardinerna och låta målningen tala för sig.

ansen

ansen, 2009-11-29

Hej, hur har det gått hemma hos dig? Blev det nån målning eller nytt bord osv?

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons