Hej!
Testar igen att visa bilder för att få lite nya tips på möbleringen i vardagsrummet. Soffmöblerna och matbordet är nu sålt! Har tittat lite på sofforna Ektorp men vet inte riktigt hur vi skall möblera. Har tänkt mig en 3+2 soffor och vill gärna få plats med en fåtölj med sittpuff med. Vill kunna umgås med vänner, kunna se brasan i kakelugnen och även kunna titta på TV ( eftersom vi har TV rum så skall det inte vara möblerat FÖR TV utan för att kunna umgås). Skåpen skulle jag vilja ha kvar men var skall de stå? Kan tänka mig en fondvägg och gillar färgerna vitt, beige, svart o grått. Snälla kom med förslag och tips!
Linska, 2009-08-31
Det är väldigt svårt att se med så suddiga kort.. Kan du inte göra planlösning med mått?
Tindraflickan, 2009-08-31
Hej Linska.
Jag har bytt ut de suddiga bilderna nu och skrivit in lite mått. Titta gärna in igen och kom med tips! TACK!
Bofinken, 2009-09-01
Jag hade nog flttat den stora skänken till väggen där ni har bröllopssfotografierna.Satt tv på väggen som skänken står på.Så kan alla se tv:n.bort med sideboardet från den väggen där den står för tillfället.ev under tv:n.Satt en fotölj med puff el liknade i det hörnet.En fotölj kan man ju flytta om man skulle vara fler än vad som får plats i sofforna.Sätt en 3sits längs med fönstret o en 2sits där den gamla soffan stod.ett ovalt bord skulle vara snyggt.el ett smalare rektangulärt bord.
Hade nog varit snyggt med en fondvägg där kakelugnen är,för att lyfta fram den.
Hoppas att det kan vara till någon hjälp :)
Akelois, 2009-09-02
En konstig fråga kanske men vad tog ni för soffan och fotöljerna? vi har nämligen likadan som jag nu vill sälja men har inte en aning om vad vi ska sälja dom för...Du kan väl skicka som meddelande om du inte vill skriva ut priset här.
Tindraflickan, 2009-09-02
Tack för tipsen, det lät mycket bra!
Tindraflickan, 2009-09-02
Vi satte ut 2000:- för allt och jag kunde ha sålt minst 10 st skinngrupper... men vi ville bli av med dem snabbt vilket vi blev ;)
SusannaD, 2009-09-03
Vad skönt att bli av med skinnsofforna - dem var inte snygga! Ektorp tycker jag är enkla och snygga. Fondvägg tycker inte jag passar i det här rummet, för små väggar. Absolut inte på kakelugns-väggen! Måste du ha matsalsmöblerna i det här rummet? Blir så prottrigt. Byt ut det stora klumpiga soffbordet, och ta bort små-möbler som tex det lilla runda bordet. 3-sits soffan hade jag placerat framför fönstret, och 2-sits soffan mittemot. Fåtölj til höger om 2-sits soffan, eller puff som är lätt att flytta runt. Den höga skänken står nog på bäst plats där den står. Det är svårt när man inte vet måtten..Den lägre skänken är svårplacerad..Hrm..du får tänka igenom och rita upp flera förslag. Lycka till!
Tindraflickan, 2009-09-04
Bra idéer! Tack!
Matbordet stod bara där då vi hade köpt nytt till matrummet och skulle sälja detta.
Tindraflickan, 2009-09-04
Hej! Skulle helst inte vilja ha så stora möbler framför fönstrena för det känns som man stänger för dem... Men det är jättekul att få lite olika idéer. TACK!
( Matbordet stod bara där då vi hade köpt nytt till matrummet och skulle sälja detta. Nu är det sålt!)
Lurv, 2009-09-06
Jag tycker ni ska satsa på att tapetsera om med någon tapet som livar upp de mörka möblerna. Gärna hissgardiner i fönstret, ensamma eller med längder. En rund matta skulle nog göra rummet mjukare och mindre fyrkantigt.