Tanken är att detta ska bli vinterns projekt. Vi har haft det såhär sedan vi flyttade in för nu drygt ett år sedan. Som ni ser så är det ganska tomt i rummet, som är på 60kvm och 3,10 i takhöjd. Tapeter ska bytas och golvet ska slipas. Men så till möbleringen, har egentligen ingen aning om hur vi vill ha det. Tanken är väl att vi ska ha ett matplatsbord någonstans. Så låt fantasin flöda och kom med tips och ideér :)
Nu så kommer lite uppdatering av bilder!
MamA, 2009-09-06
Ja, det är onekligen ett stort rum ;-)
Satsa på riktigt stora, rustika möbler som fyller ut bra. Sen en jättestor rund matta vid soffan vore fint. Och ett annat, större, kanske runt soffbord.
Kanske kan man göra nåt vid öppna spisen, så den framhävs lite mer? En mysig fäll eller fåtöljer framför kanske?
Plocka in mycket textil för att mjuka upp rummet, tjocka rejäla gardiner.
Det var lite tips från mig. Lycka till!
LitenPalm, 2009-09-06
Hej, stort härligt rum! Om ni inte ska använda vedspisen så skulle det vara snyggt att sätta in hyllplan och ha fina saker där=)
prickigarutan, 2009-09-07
Hej! Rummet har stor potential till att bli ett harmonsikt, varmt, inbjudande och mysigt vardagsrum samsat tillsammans med ett stort härligt matbord där många kan samlas och njuta av god mat & sällkskap! Jag hade ställt ett långt, stort matbord (typ Norden från Ikea)
1 1/2 m från fönstret och haft det på längden, så bägge ändarna slutar jäms med fönster på båda sidorna.
Soffan hade jag ställt mittemot öppna brasan och haft tv vid sidan av där det platsar. Eller iaf så att man kan sitta och se tv och brasa samtidigt. Stor, lurvig härlig matta och hissgardiner som släpper in mkt ljus...Färgerna är ju en smaksak...själv är jag en hopplös "vit" människa:-) lycka till!
_millaa_, 2009-09-07
Tusen tack för att du tog dig tid! Jag gillar dina ideér. Jag har också varit inne på ett runt soffbord, dessvärre är sambon inte så förtjust i runda möbler, vet inte vart han har fått det ifrån ;p Men jag ska nog trotsa honom och införskaffa mig ett. Tack än en gång!
Stjernberg_Johansson, 2009-09-08
Ser att du haft nästan lite samma problem som vi hade när vi renoverade vårt vardagsrum. Jag har lagt upp ett album på hur det blev nu när det är klart och vi har även ettlite större matsalsbord hos oss. Kanske något som kan inspirera dig? :)
Stjernberg_Johansson, 2009-09-09
Så, du kan titta in hos mig igen för inspiration till vardagsrummet. Bilderna är tillbaka :)