Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Sonens rum

janina112

janina112 SE

Publicerat för mer än 13 år sen
Följ

Min son har ett mycket litet rum. Ända till han föddes för 7 månader sedan var jag nöjd med vart rummet "var på väg".. väldig neutralt. Men nu har jag gått vilse...... Hjälp! Känns rörigt och plottrigt...

ninnisthlm

ninnisthlm, 2009-09-30

Jag tycker rummet är jätte jättefint. Särskilt sovdelen med den lilla stolen och fårfällen och den underbart söta kudden. Personligen hade jag kanske bytt ut bilmattan mot en liten kinamatta eller ryamatta, men i övrigt skulle jag nog inte ändra någonting. Kanske att det känns lite kaka på kaka just över skötbordet med väggmålningen och dingeldongen (vad heter det nu?) men...ja dingeldongen ska väl ändå ner om nåt år ändå och då kommer det ju bli superfint. Så, sorry, inte det hjälpsamma svar du kanske hoppats på men...kanske uppmuntrande?

ansen

ansen, 2009-09-30

Jag tror att det kan kännas lite plottrigt eftersom det är många olika gröna färger, särskillt vid skötbordet. Mycket härlig grön färg på väggarna :) Det ser inte ut som om ni använder den där tuben i hörnan så kanske den ska tas bort för att lunga ner det lite? Blir lite mycket med dingeldong, väggdekoration, tub, tavellister med dekorationen på sån liten yta kanske!? Tror du vinner mycket på att ta bort tuben och väggdekoration (fast den är fin).

Lycka till!

kompis

kompis, 2009-10-01

Jag tror jag hadde målat skötbordet vitt så det passar ihop bättre med dom andra möblerna och hyllorna. Bokstäverna med sonens namn, hade jag målat i en annan grön som passar ihop mer med dom andra gröna tonerna.. Tycker annars att det är jätte fint!

moreismore

moreismore, 2009-10-01

Hej Janina
Jag håller med om att rummet ser lite rörigt och plottrigt ut. Fårstår att du gillar alla fina barngrejer men det känns lite som att man inte ser alla fina saker pga av alla fina saker.
Här är mina tips
Dom tre hyllorna över fåtöljen tycker jag känns för djupa och så tycker jag dom sitter för rörigt. Kanske är fönsterbrädet också för djupt.
Går det att ställa skötbordet/byrån mot kortsideväggen bredvid garderobsdörren? Som det är nu tycker jag man får lite hallkänsla.
Man skulle kunna ha en kubhylla från golv till tak där du nu har fåtöljen. Där skulle du kunna samla upp gossedjur, tavlor och andra saker.
Jag tror ett problem är att det är grejer överallt.
En liten divan mot långsideväggen istället för fåtöljen.
Behöver du båda byråerna och skötbordet bordet elle finns det möjlighet att ha dom i nåt annat rum?
Lycka till

Kangarouge

Kangarouge, 2009-10-06

Jag anser att anledningen till att det ser så plottrigt ut är för att det är väldigt mycket saker (mestadels pynt!) i ett väldigt litet rum som inte matchar. Behöver du verkligen ha alla dessa småsaker? Ska försöka skriva ner lite punkter här med vad jag tänker när jag ser bilderna:

1) Stolen ser inte ut att användas så då kan du väl lika gärna ta bort den så får du mer utrymme. Samma sak med ministolen och ev den gröna puffen (fast den sista var iaf söt). Om du ändå vill ha en stol här, t.ex. för amning eller en mysstund med bebin så skulle jag satsat på en mysigare fåtölj med armstöd istället.

2) Byt ut byråerna mot en eller två större byråer som sväljer mer saker, och helst även matchar skötbordet i färg. Alternativt flytta dem så att de står under "Efterlängtad"-målningen.

3) Den hängande gröna förvaringsgrejen ser ut att vara så gott som tom. Jag tycker du antingen ska använda den mer (stoppa undan en del av allt du har ståendes framme) eller ta bort den helt.

4) Ta bort fönsterbrädet. Det ser ut att vara ivägen och ta upp onödig plats i rummet. Sakerna du har där verkar ju ändå rymmas i fönsternischen.

5) Jag tror fönstret skulle göra sig med en relativt kort enfärgad gardinkappa (slät, ej rynkad) över. Gärna i en lite mörkare grönturkos färg som knyter an till färgen på bokstäverna. Och gärna att du sätter gardinstången lite högre ovanför fönstret än normalt så att du fyller ut lite av utrymmet ovanför, samtidigt som du inte skärmar av så mycket av fönstret, och det ger även illusionen av att fönstret är högre och sitter högre upp. Kolla efter en panelgardin som du kan korta av och hänga "på tvären".

6) Skala bort onödigt plock som inte har någon speciell funktion eller betydelse. Undvik att dekorera med mjukisdjur om de inte är lite extra fina eller matchar inredningen väldigt bra. Dessa kan man ha i sängen istället tycker jag, de är väl till för att mysa med? Skippa mattan, den fyller ingen funktion, bidrar bara till plottret. Tänk "less is more", det är jätteviktigt när man inreder en liten yta. Och tänk på att sakerna du väljer att ta in ska ha antingen en betydelse (ex dopgåva från släkting) eller en bra funktion.

Så, för att inte bara komma med ändringsförslag ;) så vill jag också påpeka att jag gillar de två hyllorna över byråerna med dess innehåll, samt den gröna väggmålningen och mobilen. Jag rekommenderar dig att utgå från dessa detaljer och bygga vidare kring dem.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons