Har för tillfället skinnsoffor med överdragsklädse (anledningen till detta är att skinnet är ljusbeige och passar inte med vita väggar.. Och numera har barnen klottrat på sofforna åxå)
Och överdragsklädsel är ingen bra idé när man har småbarn. För det ligger oftare på golvet än på soffan ;-)
Ska köpa en tvåsits och en fyrsits klippansoffa från ikea.. Svarta.
Sofforna ska stå som idag, men vi ska inte ha någon fåtölj som nu..
Ska även ha nytt soffbord och ryamatta.. Men jag vet inte om jag ska ha svart soffbord och vit matta eller tvärtom??
Sen ska det ösas på med färg i form av kuddar.. Det är nu problemet kommer.. Hur fasen ska man organisera kuddarna?? Har kollat på stjärnkuddar från gripsholm.. Helst svarta eller grå.. Men så vill jag ha riktigt färgstarka kuddar bakom dem.. Ska det se likadant ut i båda sofforna eller ska man blanda hejvilt??
Kanske är ett litet problem men jag vill verkligen att det ska bli tipptopp! Gardinerna ska åxå bytas ut..
Hjälp!!
Sandraw, 2009-11-18
Tycker du skall ha vitt soffbord om du skall ha svart soffa, annars smälter det ihop för mycket.
Ha gärna en annan färg på ryamattan med.
Kuddarna tycker jag du skall hålla dig till max 3-4 olika sorter i kulör och former.
Det behöver inte vara samma i sofforna tycker jag, testa dig fram.
Gärna ljusa gardiner med så att du får in lite mer ljus! Lycka till!