Vi har flyttat till en ny lägenhet, i sovrummet har vi en hylla i ett hörn där vi har vår radio/klocka (mycket praktiskt men....) behöver ideer för att få till den detaljen lite snyggt, om det går. Ge också gärna tips på färg som jag kan ha i sovrummet....på gardiner, sängkläder m.m.
ansen, 2009-12-13
Hej, jag tycker att det ser bra ut med färgen på överkastet, de flesta färger passar väl till beige det handlar bara om vilken nyans du använder. Dova, softa färger som varm lite mörkare plommonlila, soft turkos....menar då en mörkare turkos...inte så grön...brunt är fint till beige också. Vad gäller radion blir det nog svårt att få till det, den sitter i blickfånget. Om ni verkligen vill ha kvar den där och inte tex sätta den på golvet så skulle jag nog hängt ett tygdraperi där... Alltså ett som går längst med hela väggen...som en tyg-fondvägg och alltså hänga tyg även på andra sidan väggen.
ansen, 2009-12-13
..menar andra sidan fönstret! :o)
gunka, 2009-12-13
hej ansen, tack för ditt svar....plommon har jag faktiskt funderat lite på, vad kul att du också föreslog det, typ plommonfärgade tunnare gardiner och några olika kuddar i olika plommonfärgade nyanser/mönster....tack för dina ideer, att fixa till radion blir en svår nöt att knäcka tror jag....
trevlig tredje advent!
ansen, 2009-12-13
Ja precis, det tror jag skulle bli snyggt, plommonlila är en härlig färg och passar i sovrum. Kom och tänka på marinblå är snyggt till beige också. Fick nån bild framför mig med överkastet ni har och marinblå pläd utsträckt vid fotänden av sängen och med marinblå kuddar i linne som dekoration.
gunka, 2010-01-06
Hej neppy, tack för ditt tips men om du kollar vidare på min sida, så har jag gjort en annan sak med hyllan och ställt radion på golvet (TROTS att jag egentligen inte ville det...).
Jag har kollat runt lite på dina sidor, gud vad duktig du är på att teckna och att inreda....imponerande!!! Hälsningar Gunka