Vardagsrummet och köket tapetserades om just efter att vi flyttat in i 3an.
Vi fick välja precis vilka tapeter vi ville ha. Hyr utav en privat uthyrare som jag dessutom råkar känna, himla kul att äntligen få välja vilka tapeter man vill...
MEN, vardagsrummet känns mörkt, vad göra (belysning, kuddar, gardiner osv?)
Nuvaradne blommor, krukor och gardiner SAMT soffbordet känns fel....vad ska jag göra där?
Köket, älska tapeterna men allt känns så rörigt, mycket att fästa ögonen på samtidigt som man inte vill ha tomma väggar.
Har sucktat efter en steghylla till köket och nu när jag äntligen har den känns det så rörigt.
Perfekt förvaring för kokböcker och snygga burkar. Ska jag ha kvar den i köket eller inte?
ninnisthlm, 2010-01-19
Fyra ändringar skulle jag vilja föreslå när det gäller köket. Det första är enhetlig färg på stolarna. Måla den gröna och bruna stolen svart. Det andra, färre krukor i fönstret. Det tredje, jag tycker att mattan skär sig lite mot stilen i köket. En vit eller enfärgad liten trasmatta tror jag skulle passa bättre. Det fjärde, en annan gardin. Jag tänker på en sån där tunn vit bågformad spetsliknande sak som folk hade förr. Det tror jag skulle bli fint.
Lycka till!
Minmy, 2010-01-19
Hej!
Jag skulle vilja ge dig ett litet råd att alltid ha i bakuvudet när du inredar; less is more. Håll dig till én färg på möbler när du har tapet med färg i rummet.
Ta köket tex. Där skulle jag göra som tidigare kommentar; måla alla stolar i samma färg, använd sprayfärg så går det snabbt och blir snyggt. Personligen skulle jag valt vit eftersom det blir "lättast" i rummet och bordet redan är vitt. Byt ut gardinerna mot en vit, tunn hissgardin och lampan till en liknande denna http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=29494&ProductId=227217&ArticleId=917828.
Sen tycker jag personligen att du ska montera ner dina fönsterbrädor eftersom jag tycker rummet är för litet för såpass djupa brädor. Dom är i högsta grad med på att ge ett plottrigt intryck och även om du tar bort blommorna så finns dom kvar och rör till intrycket så bort med dom! :) Finns det plats sen i det som är fönsterkarmen så plassera små (gärna röda som harmonerar med tapeten) ljuslyktor där.
Sen tycker jag nog att hyllan är för stor för köket och att du bör flytta den in i vardagsrummet istället. Mattan tycker jag dock inte det är ngt fel på, lite svårt att se av korten hur den är plasserad bara, är den för smal för att ligga under bordet?
Återkommar sen med synpunktar på vardagsrummet :).
Lycka till!