Jag behöver hjälp och idéer hur jag skall färdigställa mitt dressing room.
Det finns en garderob i vinkel med skjutdörrar i spegelglas.
Vid sidan om garderoben är det ett litet mellanrum (46 cm) sedan kommer en pelare (36 cm) och sedan ett litet utrymme mellan pelaren och fönsterväggen som är 69 cm.
Pelaren är inte lika djup som garderoben, utan en sticker ut ca 38 cm.
Jag har en svart bäddsoffa som jag vill behålla.
ansen, 2010-01-27
Vad är det för slags tips du vill ha?
puppchen, 2010-01-27
Hur jag skall inreda rummet så att det blir snyggt. Nu är det halvfärdigt och inte elegant
KarolinaOlivia, 2010-01-27
Får soffan plats mittemot garderoberna? Isåfall hade nog jag ställt den där istället (med en tavla ovanför) och kanske haft någon byrå eller sminkbord vid fönstret istället där man kan ha fina askar med smycken osv. då kan man istället bara ha öppna hyllor vid pelaren eller bara belysning där beroende på hur mycket förvaring du känner att du behöver. Om du vill ha det mer elegant kanske du kan satsa på andra lampor som ger rätt stämmning, tex. någon form av kristallkrona eller något sådant som känns mer feminint och elegant. Beroende på vad du menar med elegant då såklart:) Hoppas att det gav dig lite inspiration!
Minmy, 2010-01-28
Om jag förstår dig rätt så ska rummet också användas som gästrum?
För mig är ett dressingrom först och främst feminint och därför tycker jag du ska fremhäva sådana saker, typ snygga högklackade skor, fina smycken etc. Bygg en hylla brevid garderoben där byrån står nu och fyll den med snygga och feminina saker. Saker du inte vill ska synas lägger du i snygga förvaringsaskar eller korgar. Köp ett ljust överdrag i ett feminint tyg (ex. sammet) till soffan eller lägg en finare filt, kanske i fuskpäls över (såg en pläd i vit fuskpäls billigt på Jysk). Som tidigare talare; häng en ljuskrona i taket (finns billigt på IKEA) och lägg en mjuk, vit matta på golvet. Lägg till snygga kuddar i lyxiga, mjuka material så tror jag du är hemma :).
KajsaKrutrok, 2010-02-03
Vid sidorna om pelaren skulle jag sätta upp krokar och hänga vackra halsband/sjalar/ etc på. Det känns trångt nu och det skulle dels ge ett luftigare intryck samtidigt som det är vackert och praktiskt.