Detta rum är min akilleshäl, verkligen!!
Hatar vårt badrum!
Brukar försöka ha matchande handdukar men alla snygga handdukar var skitiga när fotot togs :)
Så nu: HJÄLP, kan inte bestämma mig för oim jag vill ha grönt, svart eller rosa i badrummet.
Samtidigt som det är svårt att matcha mot det ljusblåa kaklet :(
Jag behöver all hjälp och alla tips ni kan tänkas ha angående ALLT som rör badrummet!
Kan ju va bra att veta att detta är en hyresrätt..
janethepain, 2010-02-07
Om du inte gillar dom blå rutorna hade jag satt dekor plast över dom.
carola, 2010-02-07
Du har ju redan mycket svarta accessoarer, så hade jag varit du så skulle jag satt svarta kakeldekorer över det blåa och därefter, skulle nog göra mycket på helheltsintrycketoch därför ha större möjlighet att bryta av med annan färg. Kanske satt några små matchande ljuskoppar i samma färg som handdukar. Hittar man bra priser så kan man ju ha olika uppsättningar i de färgerna du nämner. Duschdraperier var jättesnyggt. Vill du dölja tvättmaskin etc så kanske det går att sätta upp en hörn duschstång och sätta vanligt vitt tyg som döljer
Ejra, 2010-02-07
är golvet grått, eller ser jag fel?
om golvet är grått tycker jag att du ska sätta grå kakeldekor på det blå kaklet. kan nog bli snyggt och du är mycket friare i vilka färger du kan ha till.
om golvet är blått precis som kaklet kommer jag på 2 alternativ.
1. låt kaklet var blått det med för att behålla helheten, använd handdukar, matta och annat som harmoniserar med det blåa, helt enkelt basera inredningen på det du inte tycker om. ibland är det bättre att omfamna än att försöka dölja..
jag har haft ett badrum med blå plastmatta och blå rand i kaklet. jag hade mörkgrått till det. matta, duschdraperi, handdukar. det var snyggt.
2. sätt vit kakeldekor på det blå kaklet. då kanske det är lättare att glömma golvet. sen kan du ju använda vilka färger du vill.
svårt att råda dig vilken färg du ska ha. bara svart tycker jag blir trist om du tar bort det blå. grönt känns vuxnare än rosa. fast jag tänker på ljusrosa, och det kanske inte du gör. cerice kanske vore snyggt om du blir av med det blå. eller ha det mesta i vitt, svart, grått och köp handdukar i härliga färger. då får du ett nytt badrum varje gång du byter handdukar! ( fast det är nog snyggast att ha en, max två färger åt gången på handdukarna...)
fattade inte om du skulle fått väggarna målade, men att hyresvärden ångrade sig? eller kommer de bli målade i vår? försök övertala honom till att måla om! tror det skulle se mycket trevligare ut bara borrhål och sånt försvann...
tycker att tavlan du har i badrummet är fin. men sänk den och häng den där dassboken hänger. dassboken kanske kan ligga i skåpet under tvättstället. nära tillhands, men inte som dekoration?
sen till frågan om bänkskiva över tvättstället... menar du att den ska täcka tvättstället, altså att du inte ska använda det utan vill kunna ställa saker där istället? eller vill du ha en skiva som ligger "runt tvättstället, så du fortfarande kan använda det? har en fundering om det är det 1a alternativet, att du inte vill använda tvättstället. kan förklara senare om det var det du menade. om du vill kunna använda tvättstället har jag ingen ide än iaf...
blev ett långt svar... ska bli kul att se om jag fattat nått rätt. och är väldigt nyfiken över golvfärgen, efter som att den känns avgörande för hur du kan gå vidare...
lycka till /ejra
Vincentsmamma, 2010-02-07
Hej!
Tack för all respons!
Golvet är blått.
Jag använder inte tvättstället så jag hittar gärna en bänkskiva som täcker allt, fast samtidigt kan det ju va praktiskt att ha tvättstället fullt fungerande.. :)
Har testat ceriserosa i badrummet men det skar sig hemskt mot golvet osv..
Väggarna hade vart bra att bli målade, tror jag ska göra det till våren :)
prickigarutan, 2010-02-07
Tips: Plocka uta allt, då menar jag allt som verkligen är möjligt att plocka ut. Rengör ordentligt så helheten blir en fräsch känsla från början. Sätt upp kakeldekor i den färgen du gillar bäst, matcha med handdukar, matta och korgar i samma färg. Bryt av med en fräck tvålpump i ngn läcker färg du gillar. Ha ett enfärgat duschdraperi. Jag hade köpt ett skåp att ha under tvättstället, för att samla handdukar i, småprylar och toapapper m.m. Golvet är absolut inget fel på, det kommer du glömma bort när det andra är toppfint! Lycka till!
Stjernberg_Johansson, 2010-02-07
Badrum är svårt, vi rev ut hela vårt gamla i lägenheten och då är det betydligt lättare. Men ändra på små saker. eftersom kaklet inte går ända upp så måla kanske om väggarna, byt själva sitsen på toalettstolen för att bryta av. Som föregående har sagt så funkar alltid kakeldekor bra om man vill ha stora förändringar utan mycket jobb :) Lycka till
Ejra, 2010-02-08
bara kul!
ok, blått golv. tror jag hade valt att byta färg på kaklet ändå. och låtsas som om golvet inte fanns... stor matta kan trolla bort det mesta!
vet inte hur mycket du tänkt jobba med bänkskivan och om du eller nån du känner är lite händig eller inte. men jag har knåpat i hop ett förslag och lagt upp det i ett av mina album som du hittar här. krävs en del pyssel, men jag tror det kan bli bra!
ska bli kul att se hur du stylar om ditt badrum. med eller utan mina ideer.
Ejra, 2010-02-09
vet inte om du sett att jag skrivit ytterligare en kommentar efter ditt svar på min förra...
finns iaf en länk till ett av mina album där med en ev lösning för att få bänkskiva över tvättstället...
Vincentsmamma, 2010-02-09
Jo jag sitter och visar sambon nu! :)
VIlket jobb du gjort, TACK!!! :D
Sitter och disskuterar vilket material vi isf ska använda.