Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vardagsrumshjälp!

Roswell

Roswell SE

Publicerat för almost 16 years sen
Följ

Bilder på vårt vardagsrum, lite dålig kvalité på bilder men har bara en mobilkamera;)

Mitt problem är alltså att det blir så himla mörkt i vardagsrummet.

I övrigt så har vi ljusgråa väggar på långsidan, en svart/silvrig fondvägg på andra kortsidan, svart soffa och sedan trämöbler i samma serie som vinkistan nedanför stora fönstret. Även svartmönstrad taklampa och golvlampa.

Nu undrar jag hur ni skulle göra med gardiner? Jag tycker att det blir för mörkt med de svarta men tyckte ju att det passade då, och vi har bara fönster från ett håll och med de gardinerna vi har så blir ju fönster betydligt mindre.

Min första tanke var att sätta in träpersienner men ska jag ha kvar de nuvarande gardinerna då också?
Min andra tanke var rullgardiner, men vet inte om det blir för "naket" och i vilken färg?

Har ni några tips eller förslag på hur man kan göra för att ljusa upp vardagsrummet lite?

fönster,vinkista,kandelaber
Roswell

Roswell, 2010-02-08

Tack att nån kommer med lite medhåll, tips, kan ju inte direkt diskutera med sambon haha.
Men då är mitt problem vad för färg? Och tycker du hellre rullgardiner/hissgardiner (vad nu skillnaden är?) än träpersienner?

Roswell

Roswell, 2010-02-08

Jag kikade in dem nu och det var ganska billiga och bra, men då vet jag fortfarande inte hur jag ska ha det haha. Svart blir nog för mörkt, brunt skulle kunna gå, om det inte blir för mörkt det också. Grått är jag rädd att det smälter in i övriga väggarna då de är ljusgråa och vitt känns helt fel med våra mörka detaljer?

Roswell

Roswell, 2010-02-08

Jag kikade in dem nu och det var ganska billiga och bra, men då vet jag fortfarande inte hur jag ska ha det haha. Svart blir nog för mörkt, brunt skulle kunna gå, om det inte blir för mörkt det också. Grått är jag rädd att det smälter in i övriga väggarna då de är ljusgråa och vitt känns helt fel med våra mörka detaljer?

Såg nu att de "bruna"var purpur haha.

Roswell

Roswell, 2010-02-09

Jag har hittat många fina, men nu är mitt nya problem att när jag mätte det fönstret så är det ca 2,40(!) brett och jag kan inte hitta några som är så breda?

Någon som vet vart det finns breda hissgardiner eller måste man försöka fixa det själv, eller kan man gå och få en sömmerska att sy upp?

Linn011

Linn011, 2013-08-21

Hej Har du någon bild på hur det ser ut nu? kul att se slutresultat

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons