Jag skulle bli hemskt glad om jag kunde få lite råd om vilka gardiner jag ska använda i vårt vardagsrum. Här är två alternatil. På vänster sida en tunn gardinlängd och på höger sida en fransgardin. Båda i vitt. Funkar någon av dessa eller ska jag tänka om helt? Vill hålla mig till en "enkel" modern stil. Tror helst jag vill ha vita gardiner.
-Linda-, 2010-02-14
Hej! Gardinerna är ju rätt snarlika men jag hade valt fransgardinen helt klart! Känns roligare/trendigare på något vis och ljuset ser ut att spridas fint. Jag hade nog hängt upp fler fransgardiner på rad från höger och mot balkongen. Både för att det är snyggt och för att minska insynen. Jag har ett fönster med urtråkig utsikt där jag hängt en tunn tunn vit nästan genomskinlig gardin för hela fönstret - snyggt utan att minska på ljuset!
Lycka till!!
Mette., 2010-02-14
Tyckte den tunna gardinen på den här bilden, för det ser irriterande ut med gatljuset, men kanske är en helt annan sak på dagen?
sparris, 2010-02-15
Jag hade kört på fransgardinen. Personligen hade jag nog dock känt en ständig impuls att reda ut fransarna hela tiden så de inte trsslar sig, men alla är ju inte lika neurotiska som jag... :D
Såna går ju enkelt att variera/kombinera olika färger också om man skulle vilja.
Helt ovidkommande för gardinfrågan-men jag slogs av en annan sak när jag tittade på bilderna, och det är hur snyggt det hade varit med några fler riktigt stora och yviga krukväxter, så stora att de måste stå på golvet. kanske en monstera eller liknande. I mitt tycke, då. :)
Floristina, 2010-02-15
Fransgardinen över hela fönstret hade varit jättefint!!!! Kanske i lite olika färger !!
Eller bara blanda svarta och vita!! Blir lite mer spännande då!!!
Fallochinterior18, 2010-02-15
Jag tyckte att fransgardinen gjorde sig riktigt bra i ditt fönster, den hade jag valt iallafall. Både modernt, stilrent och släpper igenom mycket ljus!!
Boidor, 2010-12-12
Både frans gardin och bumullsgardinen var fint. De vart bra ljus i rummet.