Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

hjälp

Visa original-inlägg

Sida 2 av 3:

MagdalenaE

MagdalenaE, 2010-02-16

Tack för tipsen. Alla verkar överens om det svarta ska bort och det har jag själv tänkt så det är skönt.. Jag personligen gillar inte fondtapeten, men kan inte byta den just nu så jag får helt enkelt lära mig gilla den ett tag:) vem vet med rätt grejer till så

MagdalenaE

MagdalenaE, 2010-02-16

med soffan menar du utåt mot bordet ? eller bakåt mot väggen?
panelgardiner är på väg bort, har inte bestämt om det blir hissgardiner eller spetsgardiner istället.. vill få in så mycket ljus som möjligt i vår:)
tack tack

Sawja

Sawja, 2010-02-16

Säger som alla andra! Bort med allt svart, byt ut mot antingen vitt eller ljusare färger. Fönstret vid köket skulle jag haft en vit hissgardin och resten skulle jag ha vita öljettgardiner. Mer krukor i fönstrena!

Emmelius

Emmelius, 2010-02-16

Åh jag tycker det är hur mysigt som helst. skitsnyggt :D

Carolina

Carolina, 2010-02-16

Hej!
Jag menar kanske lite av varje, men främst att flytta ut soffan från väggen mer mot matbordet. Lycka till med gardinval, det vore kul om du la upp bilder på förändringarna sedan.

Troxa

Troxa, 2010-02-16

Ett hett tips är att byta ut fondväggen. Det stora mönstret gör att rummet inte upplevs stilrent eller harmoniskt. Titta in i vårt sovrumsalbum. kanske något åt det hållet som vi har som fondvägg.Bort med panelgardinerna, fönstrena är ju superfina. Kanske enhetliga korta hissgardiner i vitt.Annars vilket underbart rum!

MagdalenaE

MagdalenaE, 2010-02-16

å tack tack:)

MagdalenaE

MagdalenaE, 2010-02-16

ja jag tycker oxå att fondväggen bör bytas ut:) tycker inte om den, den satt tyvärr redan uppe i lägenheten, som är nyrenoverad, när vi flyttade in. .

Minmy

Minmy, 2010-02-16

Till en början; vilket mysigt rum! Jättefint med det vinklade taket och ljusa köket!

Jag tycker du ska ploka bort alla gardiner.
Om det känns "naket" så kan du ha vita, lätta hissgardiner på de långa väggerna, men jag tycker absolut inte du ska ha några formar för gardiner på fonväggen, låt de fina fönsterkarmerna synas, de skapar en jättefin helhet mot tak och tapet!
Sen tar tapeten väldigt mycket "plats" i rummet så övrig inredning bör i mitt tycke vara vit/ljus utan för mycket färger.
Byt ut matten mot en vit. Jag tycker också att du ska byta ut den stora svarta hyllan (ev. tv-möbelen också - svår att se) mot en lägre vit.
En vit duk på soffbordet om du inte vill köpa nytt (kan det gamla målas?) gör också mycket.

När alla dessa åtgärder är genomförda sitter du kvar med en vit bas som du sen kan färgsätta efter sesong och smak.
Det är lite svårt att se om det finns någon annan färg än brun i tapeten, är det tex. ljus turkos eller rosa så använd dessa som accentfärger på kuddar och pläd.

Ett tips är också att undvika att möblera upp på väggerna, altså med höga bokhyllar el. likande, eftersom du inte har så högt till tak just där. Sen tycker jag du ska skaffa en lite bredare matta under köksbordet.
De svarta detaljerna i köket tycker jag passar jättebra, ett kök ska ha några maskulina inslag också!
Lycka till! :)

ansen

ansen, 2010-02-17

Du/ni kan ju alltid måla på fondtapeten...och göra en ny enfärgad fondvägg. Troligtvis billigare än att byta ut allt annat.

När jag var student och ville förändra billigt i mina lägenheter köpte jag färg på butiker som rusta/ÖB/coop/maxi/citygross de kan ha riktigt snygga färger och riktigt billiga...du kan få 3 liter färg för 250 kr!! Kan vara ett tips!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Föreg.
  • 1
  • 2
  • 3
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons