Jag har varit inne på att ha den stora väggen som fondvägg i färgen lila. Huset vi bor i är ett timmerhus från början/slutet av 1900-talet. Jag har börjat fundera om man förstör husets karaktär när kontoret blir för "modernt" !? Jag hade tänkt att gå i lila på fondväggen och köra resten av väggarna i vitt såsom inredningen.
Kan ni hjälpa mig att tänka om i lite mer lantligt stil? Jag älskar färger och vill ha mer än bara vitt (?)
Inspirera, 2010-02-18
Jag hade visst kunnat tänkt en lila fondvägg men för att behålla den gamla känslan så hade jag kunnat tänka mig att sätta upp tavlor med stora/breda vita ramar som ser lite slitna ut med vackra motiv i milda färger. Sedan skrivbord i vitt i gammalt stuk, kanske sätta in någon gungstol. Sen en lite modernare matt mitt i allt med gammal stil:)
Snyggt att blanda gammalt och nytt.
Föresten väggord är ju me läckert, där det står saker i olika skrivstilar, det blir ju med en touch av både gammalt och nytt:)
Inspirera, 2010-02-18
Jag hade visst kunnat tänkt en lila fondvägg men för att behålla den gamla känslan så hade jag kunnat tänka mig att sätta upp tavlor med stora/breda vita ramar som ser lite slitna ut med vackra motiv i milda färger. Sedan skrivbord i vitt i gammalt stuk, kanske sätta in någon gungstol. Sen en lite modernare matta mitt i allt med gammal stil:)
Snyggt att blanda gammalt och nytt.
Föresten väggord är ju me läckert, där det står saker i olika skrivstilar, det blir ju med en touch av både gammalt och nytt:)
Phase, 2010-02-18
blanda gammalt och nytt borde bli fint. jag hade tänkt bygga ett eget skrivbord. tack för tipsen ! :)
Amarella, 2010-02-18
Och varför skulle du inte kunna ha en moderna insida om du vill det? Du kommer aldrig att se både insidan och utsidan på samma gång ändå! det hade varit en helt annan sak om det var utsidan du ville komplettera med något jätte modernt då skulle jag ha avrått. Kör på med din lila vägg. Det som är målat går ändå lätt att måla över om du skulle tröttna. För övrigt tycker jag att du fått jättebra kommentarer av inspirera.
Inspirera, 2010-02-18
Ja verkligen:) Aha va fiffigt:) Hur ska du då göra? Lite nyfiken:9 Samlar på sig alla tips ja kan få:)
Phase, 2010-02-18
jag var först inne på billigaste möjliga att bara köpra en skiva och måla i vitt eller lila. sambon kom med ideen att limma ihop plankor till ett skrivbord, då kan man säkert måla vitt o få en gammal touch på skrivbordet.