Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hemmablind, tavellist, väggord

clasokarin

clasokarin SE

Publicerat för mer än 12 år sen
Följ

Har inte hängt med i heminredning på ett bra tag, men är nu sugen på att ta tag i hemmet. Bott i huset 4 år. Möbler tavlor och väggfärg är "ärvda". Vill ha det personligt = inte "för" stylat med bara nya grejer, men visst ser det här lite ut som en miljö hos "ett äldre par"?!! Ska skaffa ny soffa men vad. Grå? Börja med att ta bort tavlorna och sätta upp en tavellist + väggord? Måla om? Gillar att inte ha förväntade vita/beiga väggar överallt, men...?? Gillar lite 50-tal.Absolut inte "gulligt" eller "marint". HJÄLP :-)

modernisera vardagsrummet
trappavsats
Hencopenko

Hencopenko, 2010-02-21

Köra på lite 50-tal kanske? :)

moreismore

moreismore, 2010-02-21

Jag tycker inte du ska ta ner tavlorna. Pensionärskänslan som du känner tror jag beror mer på soffan, fåtöljen och soffbordet.
Jag tror en ny soffa kan komma att förändra rummet helt.
Personligen ser jag ingen mening med tavellister, det är mycket snyggare som du har det nu. Om du vill ha väggord så kanske det är bättre att rama in nåt du gillar än att sätta ett på väggen.
Du kan ju alltid hänga tavlorna annorlunda men ta bort dom tycker jag inte du ska göra.

sparris

sparris, 2010-02-21

Min första tanke är att välja en inredning som spelar med väggfärgen och framhäver den om du gillar den. En grå soffa kommer kanske däremot att se onödigt dassig och trist ut mot de väggarna?
Tiil en börja med kanske du ska testa det gamla rådet att bära ut alla möbler och grejer och sedan bara ställa tillbaka det du verkligen vill fortsätta att äga/ha.
Och göra upp en plan! Vad vill du göra/åstadkomma? Byta alla möbler? Måla om? Nya gardiner?

ninnisthlm

ninnisthlm, 2010-02-22

Fin väggfärg i vardagsrummet. Behåll den. Behåll tavlorna med. De är fina och du gillar dem och de ger en härlig hembonad känsla av hem och person. Med en ny soffgrupp och bord kommer skillnaden bli total.

Proteser

Proteser, 2010-02-22

Jag tror det skulle bli en enorm skillnad av att bara arrangera om tavlorna! Nu är de ju uppradade, testa att sätta dem tätt ihop på olika höjd (svårt att förklara, men kolla gärna album med nyckelordet tavelvägg så kan du få lite idéer och se ungefär vad jag menar). Tavellist tror jag inte gör någon större skillnad, om du inte sätter upp flera för att flytta om de tavlor du har efter humör.

Väggfärgen är fin, men jag tror nästan att den skulle bli lite trist/nedtonad om du skaffade grå soffa. Lila låter bättre av det du nämnt, hade i vilket fall som helst satsat på en djupare kulör!

Proteser

Proteser, 2010-02-22

Angående väggord: tycker du ska strunta i om det är inne eller ute. Men jag tror det är en sådan grej de flesta börjar tröttna på eftersom det syns överallt. Fundera på hur du själv skulle känns inför det om några veckor, själv tror jag att jag skulle tröttna på det hur snabbt som helst hur djupt och klokt det än verkade från början. :)

clasokarin

clasokarin, 2010-02-22

Kloka ord där! :-)
Kan ju rama in och sätta upp som någon anna föreslog.
Ska testa att hänga om tavlorna efter att ha kollat in några tavelväggar.

Hade tänkt måla vita/beige väggar till lila soffa, men det skulle nog kunna bli snyggt ihop med den väggfärg som är.. Hmmm.. Tack!

clasokarin

clasokarin, 2010-02-22

Tack! Känner mer och mer att det är ny soffa som gäller!

clasokarin

clasokarin, 2010-02-22

Du har nog rätt i att inte välja grått - känns som om "alla" soffor är grå beige eller möjligen röda!

clasokarin

clasokarin, 2010-02-22

Tack för dina åsikter!
Ska definitivt fundera på det där med att rama in ett "klokt ord" istället...

Skulle gärna vilja få till en rejäl "tavelvägg" - (har fler tavlor på lager), så jag ska nog söka inspiration på andra sätt att hänga tavlorna på som kanske känns lite mer kul!?

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons