Jag har köpt en lägenhet med en besvärlig planlösning. Tidigare ägare har använt det stora rummet till sovrum - detta anser jag vara slöseri med kvadratmeter. Jag använder gärna det nuvarande vardagsrummet till ett liten matplats och ett litet sovrum. Problemet är väl att man vill dela upp rummet med två delar vilket innebär att den innersta delen kommer att bli mörk om man bara sätter upp en vägg. Jag har tänkt kring väggar med fönster, frostat glas eller en helvägg i glasbetong. Jag har även funderat på att riva någon av garderoberna för att göra rummet större. Jag känner mig villrådig. Alla förslag välkomnas!
Velouria, 2010-03-06
Om det här hade varit min lägenhet hade jag snarare tänkt på att dela upp sovrummet med någon slags vägg och där kunna ha både sovrum och t ex ett arbetsrum eller hobbyrum. Att ha sängen för nära köket skulle kännas otrevligt.
Alla garderober/förvaring som finns är väldigt bra att ha, ta inte bort något sånt.
Floristina, 2010-03-08
Vet inte hur högt det är i tak och hur du använder din säng!! Ska det var en plats för att bara sova eller ska den vara tillgänglig att slappa i även på dagen!!
Ett förslag är att riva klädkammaren bygga en loftsäng och ha förvaring under. Antingen som en hög säng som du kan gå in raklång under och där ha bra förvaring med klädstänger och ngn form av lådförvaring och specialbyggda dörrar som du kan öppna upp helt.
Eller ha en halvhög säng med bra skåpförvaring under!!!
Lycka till :-)