Har precis flyttat till en ny lägenhet och badrummet är en katastrof!
Litet och mörkt, riktigt tråkig våtrumstapet och dålig belysning...
Behöver tips och råd för hur jag ska kunna liva upp badrummet! (Får tyvärr inte måla om i badrummet) Har kört fast totalt och inspirationen tryter...
lantislygdman, 2010-03-31
Vet ej om det är genomförbart...Men, mitt förslag är att köpa MASSOR med dekorplast. Skär/klipp ut t ex stjärnor eller runda ringar så stora att varje blomma kan döljas. Ser inte om väggen går i grå eller blå ton? Silver eller gråa stjärnor kanske skulle bli snyggt? Gillar du marint tema kan du ta röda och blå stjärnor....Matcha med handdukar, matta och draperi.
Finns det dörr till högskåpet så sätt dit den. Annars köp likadana korgar till resten av hyllorna. Det skulle ge ett lugnt intryck. Fixa även nån kul dekor till badkaret. Kanske ett svart toalock? Lycka till med "stylingen"!!
evehel, 2010-03-31
Lägg ett trätrall över golvet, hade samma fula fast i gult och det blev enorm skillnad! finns i IKEAs ute-sortiment nu till sommaren eller på ÖB, rusta osv..
Köp fina handdukar att hänga över handdukstorken... och matchande duschdraperi. SOm kommentaren nedan, fler korgarn för lugnare intryck. Varför inte en tavla i vaxduk ovanför toastolen?
Mysan, 2010-04-02
Jag skulle nog ha tagit bort det långa skåpet och köpt ett underskåp till tvättstället. Sedan skulle jag ta den där korgen du har stående med om det är hårspray ; ) och ställa den på badkarskanten och förvara badartiklarna i den (om den får plats i ena hörnet? annars finns det mindre på IKEA..) Lite ljusluktor och som Lantislygdman var inne på att piffa till badkaret...Lycka till med tipsen!
LadyClose, 2010-04-03
Titta på mitt badrumsalbum, få medel - en del inspiration!
Du verkar ha ett någalunda fräsch toalett så : FÄRG FÄRG FÄRG! Färg på duschdrapperiet, färg på mattan, färg på tavlor och inredning! Thats all.
country-karin, 2010-04-05
Jag tycker tapeterna var skojiga! jag skulle satsa på nya skåp och hyllor som matchar, kanske såna där ljusblå 60-talsskåp i plast eller rejäla plåtskåp, och köra vitt på handdukar, draperi och golvmatta. En stor enkel spegel från vägg till vägg kan bli jättesnyggt om det funkar med väggarna, men belysningen är svårare. separat sminkbord/spegelhörna någon annanstans i lgh kanske är en lösning.
robbannielsen, 2010-10-20
Mitt badrum ser nästan identiskt ut. Hur blev ditt badrum efter att du fixat till det?
Hade varit roligt att se lite bilder om du har några sådana.