Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Innan inflyttningen

Populus

Populus SE

Publicerat för ungefär 12 år sen
Följ

Vi flyttar snart in i en tvåa på 56 kvm och behöver lite hjälp!
Bildkvaliteten är inte den bästa och man ser inte hur hemska golven är, men de ska så snart som möjligt täckas med klickgolv. Vi får målat och tapetserat och det blir vitt på alla väggar och köksluckor, förutom listerna som sitter fast i de gamla köksluckorna, där byts trälisten bara ut mot en ny istället för att målas vit som jag hade hoppats på. Jag har en kökssoffa som just nu är i furu, men den ska målas om.
Problemet är alltså att jag tycker om så många olika stilar, att badrumsgolvet är i en hemsk blå färg och att kök och hall verkar svårmöblerade.
Jag har massor av idéer redan, men skulle vilja ha andras synpunkter och idéer.
Så kom gärna med förslag på allt från val av golv till vilken soffa jag borde köpa!
Vi har en tajt budget, men drömmer gärna stort ;)

40-tals 50-tal sneda luckor
sneda köksluckor 40-tal 50-tal
gasspis
burspråk kök
country-karin

country-karin, 2010-05-04

Oj, vilken rolig lägenhet och vilka fina överskåp i köket! låt dem inte förstöra dem!
kolla under mattorna vad det finns för golv. om jag hade köpt en lägenhet med betonggolv hade jag kollat om det gick att slipa och måla eller lacka. betonggolv kan vara jättesnygga (jag vet dock inte hur man gör). annars hade jag nog satsat på ett lite dyrare golv i sovrum och vardagsrum - helst trä - och linoleumplattor i kök och hall (jag är allergisk mot laminat :)) heltäckningsmatta är ju också en variant till sovrummet.
lycka till!

Populus

Populus, 2010-05-05

Det är någon ful orange matta av något slag och jag vet tyvärr inte vad som ligger där under. Eftersom det är en hyresrätt vågar jag inte bända upp listerna (verkar nästan sitta gjutna i både golv och vägg) och ta bort något golv. Så blir det annat golv i rummen får jag nog lägga dom ovanpå de gamla.

Populus

Populus, 2010-05-05

Tack för tipset! Vi får se vart det leder, jag måste ju få med mig sambon på mina upptåg också.

Vad gäller dörrar och lister i trä så blir det säkert en fin kontrast, men jag har bott i såna här gamla 40/50-tals hus nästan hela mitt liv och är lite trött på den gamla looken nu. Jag tänkte försöka att inte göra något permanent, kanske byter jag ut dörrarna och ställer ner de gamla i förrådet. Eller så kanske jag försöker klä om med kontaktfilm.. usch jag vet inte, det är svårt att veta hur man ska göra på bästa sätt :)

Populus

Populus, 2010-05-05

Nej, tyvärr är det någon orange matta, typ linoleum eller liknande även i vardagsrummet, ska försöka mig på att lägga nytt golv ovanpå de fula mattorna som ligger nu. Man ser inte på bilderna, men de är väldigt förstörda med fläckar och hål, så något får jag försöka hitta på.

Jag vet inte hur jag ska göra med min kökssoffa... Antlingen ställer man den mot väggen och har dörren in till sovrummet stängd och så ett runt eller ovalt bord ungefär vid burspråket med två stolar kanske. Eller så får den stå med ryggen mot burspråket och då förlorar man nog en del av charmen. Eller så får den stå i källaren.

Populus

Populus, 2010-05-05

Tyvärr är det en hyresrätt så jag vågar inte göra några större förändringar. Skåpen får vara kvar ;) Listerna kring golven verkar vara gjutna i golvet och går nog inte att ta bort utan att förstöra allting, så nytt golv får nog lov att läggas ovanpå de som ligger nu.
Eftersom det är en hyresrätt vill jag inte lägga ut för mycket pengar på golven, men jag vill inte att det ska bli dåligt bara för att man ska snåla heller. Svår balansgång :)
Heltäckningsmatta blir nog ganska jobbig att hålla snygg då jag har en stor lurvig hund som drar in en massa.

Linoleumplattor säger du, har du några förslag på färg till golven i hall och kök?

country-karin

country-karin, 2010-05-05

Aha, jag fattar, jag antar att hyresvärden vill ha ett finger med i spelet och göra något som funkar långsiktigt. rutigt kanske passar i köket om man vill ha lite femtiotalskänsla. svart och vitrutigt är ju klassiskt, svart och grönrutigt kan också bli coolt. det finns ganska många färger att välja mellan.

KitschBitch

KitschBitch, 2010-05-06

Allt jag kan säga är bara: Ta för allt i världen inte bort de gamla köksluckorna!!! Så avundsjuk!!!

Populus

Populus, 2010-05-22

Hehe nejdå, luckorna blir kvar! Har lyckats övertala sambon att ha min favoritinredningsstil i köket också... eller nja, nämner man kitsch och visar shackrutigt golv backar han, men med myrsteg så kommer vi nog i mål tillslut ;D

Populus

Populus, 2010-05-22

Haha, vad roligt! Tyvärr kommer den nog åka, men inte så långt - bara ner i källaren. Kan ju alltid plocka upp den om jag kommer på att den visst passar in hos mig ;)

Populus

Populus, 2010-05-22

Jag vill gärna ha schackrutigt i köket, men sambon ville inte hoppa på den båten - än ;) Om jag hade bott ensam hade det nog blivit rutigt i "50-tals turkost" och vitt, hur läckert som helst. Men som det ser ut nu är vi mest överens om vitt golv, frågan är bara vilket...

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons