Vi har precis köpt en insatslägenhet i ett parhus. Det är ganska slitet och det behövs göras en del. Dessvärre har jag ingen känsla för inredning. Jag vill att det ska vara modernt och snyggt, men vet inte hur jag ska göra för att få det så för en hyfsad billig penning (har inte så stor budget för det nu i början). Jag laddar upp lite bilder på hur lägenheten ser ut (med förra ägarens möbler). Bifogar också lite bilder på möbler jag har från min nuvarande lägenhet. Den är betydligt mindre än den nya så jag kommer behöva köpa till en hel del. Ni kanske har lite idéer hur jag ska göra.
Jag har tänkt måla köksluckorna då de är gulnade, men vilken färg ska jag välja?
country-karin, 2010-05-14
jag ser inte vad köksluckorna är gjorda av, men om de är av trä går det hur bra som helst att måla själv, är det däremot nåt laminat kan jag tänka mig att det är bättre att lackera dem, blanka vita luckor är nästan alltid fint, men någon glad färg behöver inte heller vara fel. byt ut trähandtagen för en modernare look, eller lacka dem i samma färg som luckorna. eftersom golvet är lite beigefärgat skulle jag inte välja svart dock, det är snyggt med svartvitt, men svartbeige är inte lika hett. i övrigt skulle jag först fixa hallen på övervåningen och måla väggarna och trappan eller tapetsera om, vad som helst är snyggare än gul tapet med orange bård :) lycka till!
Velouria, 2010-05-15
Att fixa alla väggar, måla dem enhetligt vita, skulle göra väldigt mycket för intrycket.
Köket ser väldigt ljust och stort ut, du skulle kunna välja en mörkare färg på luckorna och/eller mer färg också, utan att det skulle se mindre ut.
lantislygdman, 2010-05-16
Här kan det bli hur snyggt som helst! Måla köksluckorna vita och byt ut handtagen till modernare. Med dekorplast kan du piffa till kaklet lite om du vill.(är inte alls dumt nu heller..) Tapetsera om i alla rum och ha fondväggar där du tycker det passar. Prisvärda moderna möbler finns ju alltid på Ikea
Carolina, 2010-05-16
Hej! För att få en modern grund är nog det lättaste att spraya köksluckorna vita (penslar lämnar mönster) och byta ut handtagen till några i metall. Väggarna kan ju målas i enfärgat, de borstade eller svampade tapeterna skriker ju lite 90-tal. Färgen kan vara vitt, eller någon ljusare bruten färg som grund och eventuellt någon fond i starkare kulör.
De möbler du har är ju en bra grund att utgå från, börja med att köpa till det du behöver när du flyttar in och byt sedan ut det du har efterhand du känner att det behövs.
magol, 2010-05-16
Jag vet inte vad det är för material, men jag laddade upp en bild på köket. Övervåningen är dock inte lika prioriterad just nu.