Här är vår uteplats, 9,5 meter lång och 3 meter bred. Måtten är ju inte de optimala för att få till mysfaktorn men vi vill endå ge det ett försök. Nu står den väldigt tom inför stor handling av möbler och annat piff. Vi har tänkt köpa en svart rotting soffgrupp att ställa nere vid fönstret. Men även en grupp att äta vid. Lägga in en svart/grå "gräsmatta! Förhoppningsvis blir rummet mer användbart till denna sommaren. Någon som har förslag om hur vi ska möblera? Annat piff?
Just nu är mitt största problem hur jag ska göra med det stora fönstret längst in i uterummet? Gardiner? Hyller? Blommor?
Blir så tacksam för alla förslag
Velouria, 2010-05-31
Att dela upp rummet i hänga/äta låter perfekt.
Golvet i sig tycker jag ser väldigt fint ut, att täcka hela låter tråkigt. Hitta istället några mattor till de olika delarna.
Något som skulle kunna göra det ännu mysigare är en platsbyggd soffa i ett hörn istället för färdigköpta möbler. T ex vid det här stora fönstret som bilden visar. Öka mysfaktorn med en matta, sittdynor, kuddar och något småbord.
Några gröna växter skulle vara fint. Ljusa gardiner istället för träpersiennerna gör det också trevligare.
Tänk på det som ett extra rum istället för ett uterum.
filippa, 2010-06-01
Hej! Varför inte hänga tunna vita gardiner från tack till golv för de stora fönsterna längst bort och sedan sätta en rotting grupp framför, då får du mindre insyn men samtidigt ljus. Sedan investera i några fina plast mator att dela av de olika matgrupperna med. Hoppas du får det fint och lycka till!
gero222, 2010-06-16
Är väldigt avis =)
Själv hade jag gjort en oas med blommor, ett litet orangeri!