Håller precis på att tapetsera vårt vardagsrum och vi har satt in nya fönster. Hur skall jag "dekorera" det stora fönsterpartiet. Fönsterpartiet är ca 1,70*5 m. Hur gör man med gardiner/parsienner/jalusier/lampor etc...Tanken är att vi inte skall sätta upp fönsterbrädor eftersom vi har två små barn varav ett snart kommer resa sig upp. Någon som har lite inspiration att dela med sig av?
snuttjulla, 2010-06-13
den första iden jag fick var en ljusramp,ljuslåda, med ledlampor inbyggt riktat ner mot golvet. Typ som en kornisch. Däri kan du ju även välja om du vill ha gardiner i. Hoppas du förstår vad jag menar. :) Tapeten var för övrigt riktigt snygg, eller är det målat?
lingefjord, 2010-06-15
Haha jag har precis samma problem och skapade ett album för typ en halvtimme sen :P! Dessa fönster...
iceflower, 2010-06-15
hejsan
fint det blev med väggen :)
Ett tips till fönsterna, hissgardiner, faktiskt väldigt snyggt. ikea har ett par vita som jag köpte för ett tag sen, kommer dock inte på vad dem heter. Lite mer slappt tyg. Dock får du nog sätta flera eftersom det kan vara svårt att hitta som passar exakt ditt fönster. Sen sätter du stora fina fetbladade växter ex aloe vera blomma tror jag dem heter, och nån fin hög lampa
mvh marika
iceflower, 2010-06-15
oj såg nu att ni inte skulle sätta upp fönsterbrädor, fundera över det, för det hade blitt kanon snyggt, pricken över i :)