Detta är vårt allrum på övervåningen, stort och ljust men väldigt svårmöblerat eftersom det inte finns en enda vägg utan fönster eller dörrar.
Tanken är att detta ska vara barnens "vardagsrum" om några år, där de kan titta på tv och umgås i lugn och ro.
Eftersom de redan har var sitt sovrum samt ett gemensamt lekrum så hoppas jag kunne hålla denna ytan så fri från leksaker som möjligt men förvaring behövs ju alltid, dock kanske mer för böcker, filmer, spel etc i detta rum.
Jag har en bild i huvudet av en sorts "mysrum" med väldigt låg möblering för att behålla den öppna känslan.
Bort med nuvarande möbler (tips på använding mottas med tack!) och in med vägg-tv på antingen väggen mellan barnens rum eller väggen mellan vårt sovrum och badrum. Ett lågt bord med förvaring och så mjuka sittkuddar runtom mitt på golvet, och sen platsbygda låga hyllor under fönstren och utmed väggerna.
Det vore dock roligt att höra andras tankar och ideér kring detta svåra rum.....!?
MamsellZ, 2010-07-02
Mina förslag: Tv;n mot väggen där nu det bruna skåpet står. Vill ni behålla det så ta bort hjulen, måla det vitt och ha tv;n ovanför om det inte blir för högt.
Tre mindre soffor, tex Ikeas 'Klippan' eller Hagalund om ni vill ha bäddsoffor i 'fyrkant' Alt den extra långa klippan med två fotpallar till som kan ställas 'ihop' med soffan på vardera sidan.
Väggen vid ert sovrum/badrummet kan fyllas med tex Billybokhyllor, höga eller låga efter ert behov. Vid räcket kan ni ha kvar skrivbordet om ni vill och behöver, ev en liten kista där med för förvaring som ni också kan ställa fina saker på eller ha en mjuk kudde för 'sällskapssittning' med den som sitter vid skrivbordet.