Vi har precis flyttat in i vårt nyköpta hus, och håller på för fullt att inreda och planera inredning. Men köket har jag kört fast lite vid. Så nu vill jag har lite hjälp med detaljer (så man kan börja samla på sig!).
(Vår digitalkamera är trasig, så mobilen fick hoppa in istället så bilderna är inte superbra).
LouiseLinblau, 2010-07-09
Min syster lämnade nyligen in sitt furukök för lackering, vilket blev toppenbra.
Blir det nya tapeter också?
Nu under sommaren hade jag valt en ljusgrön hel duk, vit kruka med vit pelargon i på bordet samt ett par silverljusstakar.
Då de små verkar ha sin plats inne vid fönstret (förstår det, har knäckt en och annan tå när man snubblar över dessa stolars ben;) kanske inte att min första tanke med luftiga vita längder är så bra (kanske kommer användas som handduk för små ketchuphänder;). Alternativt vita hissgardiner.
Jag skulle skippa den lilla skomakarlampan och satsa på en stående fönsterlampa med metall fot och vit skärm, typ IKEAs SKIMRA och en hög kruka i vitt med murgröna i.
Lite idéer med enkla medel. Lycka till!
Summermoon, 2010-07-09
Ja, jag tror också att det kan bli bra (men det är en kostnadsfråga också, vilket som är mest fördelaktigast. Om det inte skiljer väldigt mycket i pris, så tror jag vi köper nya luckor istället. Vi får se). Ja, det kommer bli nya tapeter också, och en ny bänkskiva (mörk har vi tänkt).
Ja, hissgardiner har jag varit lite inne på också. De som hänger där nu, fick duga just nu för att det inte skulle vara så kalt.
Skomakarlampan kommer att försvinna, den är inte vår utan hängde kvar från de som bodde här innan.
TACK för dina idéer! =) Vi får se vad det blir av det till slut.
Summermoon, 2010-07-09
Kan tillägga att det kommer inte att göras om förrän tidigast till hösten, då vi lägger mest tid och energi på utemiljön nu.