Jag letar febrilt efter en liknande lampa enligt bild. Den bör vara stor gärna runt 50 i diameter o gärna lika hög. Denna på bild är från Habitat och de skickar inte utom UK. Jag vore glad om den har koppar eller mässing elle motsvarande inuti. Men är öppen för alla förslag.
Velouria, 2010-07-22
Går det verkligen inte att beställa från dem till Sverige, även om du erbjuder att betala mer i frakt? Om du har kontaktat dem.
Annars: ta ett lågpris flyg till London, köp lampan, åk hem igen. Det lär bli billigare än 8000 ivarjefall. :P
Papiljotten, 2010-07-24
Framgår inte riktigt men jag anatr att det är en taklampa du är ute efter?
Hittade den här:
http://www.inneboende.se/Sortiment/Belysning/Lampskarmar/100613/Garbo-guld
Kolla annars www.belid.se under textilskärmar kan du välja modell ex. public o även om inte tyget millenium svart/guld ligger med å brukar dom fixa det ändå. Företaget ligger neråt varberg o är väldigt tillmötesgående oftast så brukar det inte bli mer än ett par hundralappar extra för specialbeställningar....
Om det inte är en takskärm du söker så har säkerligen företaget watt o veke någon modell....
Lycka till!
Loverocks, 2010-07-26
har du kollat in ILVA , de har lite skärmar som ser typ ut som den du gillar.
Deras adress är ilva.se
isse, 2010-09-02
Ikea har en koppar skärm, sedan om man är flitig kan man klä utsidan i tyg. Den är rätt så stor. Den finns tyvärr inte på hemsidan, bara i butik.
pappilotti, 2012-01-18
Måste det vara riktig metall eller räcker det att det bara ser så ut?
Tusen år försent såklart! Men jag har sett att det finns guldfärgad lampskärmsplast på www.dinlampa.com Dom säljer "Gör det själv-kit" men dom kan även tillverka den åt dig om du föredrar det.....