Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp mig i min nya lägenhet ! Förslag efterfrågas :)

JLind

JLind SE

Publicerat för over 14 years sen
Följ

Min helt nya lägenhet, 1 rum & kök på 37 kvm. Fick nycklarna för några timmar sedan !

Jag vill gärna ha tips på smarta lösningar, känns som jag på något smidigt sätt vill gömma undan pärmar, böcker och bokhyllor, hur gör man dem osynliga även om dom måste stå mitt i rummet? =)

Jessica.

Jessica., 2010-08-27

Jättesnygga tapeter!

LouiseLinblau

LouiseLinblau, 2010-08-29

En liten tanke kan vara att placera soffan direkt in till vänster i vardagsrummet (där du tänkt ha sängen). Haka av dörren och ha TV-bänken mittemot soffan.

Efter soffan kan du välja att ställa någon form av rumsavdelare, t ex IKEAs låga (höjd 106 cm) BILLY hyllor rakt ut i från väggen i lämplig färg. Ställ en 40 cm och två 80 cm, om det får plats. Lägg gärna en skiva ovanpå, vilket ger en känsla "en möbel". Antingen kan du ha fronten av hyllorna mot vardagsrumsdelen eller mot sovrumsdelen. Hur som helst skulle jag välja att ha dörrar som kan dölja allt kontorsmaterial och måla/tapetsera baksidan av hyllorna så det blir fint från båda håll. Dessa hyllor sväljer massor av saker!

Efter rumsavdelaren står sängen rakt ut från väggen ca 20-30 cm från fönsterväggen så gardiner kan hänga fritt utan att hamna i sängen. En tanke kan vara att ha den BILLY hylla som är 40 cm utan dörr, vilken då kan utgöra ett sängbord.

Låt en skiva löpa längs den vänstra väggen som du kan använda som skrivbord. Placera gärna en hylla ovanför med praktiska små snygga lådor där du kan gömma massor av saker.

Att slippa komma in i "sovrummet" kan kännas bra både för den som bor där och för den som besöker. Du får fortfarande in ljuset från fönstret då rumsavdelarna endast är dryga metern hög.

Lycka till!

JLind

JLind, 2010-08-31

Tack för svaret! :) Jag är inne lite på ditt förslag, kommer antagligen köpa in en vit arbetsbänk från ikea som mäter 180cm vilket antagligen räcker till för bordsyta samt inte tar upp hela väggen.. =))

Kommer nog även skippa att tapetsera garderoberna. Jag har hunnit börja med renoveringen och hittils lagt ner ca 24 arbetstimmar, är nästan klar med badrummet, 3 väggar av 4, fönster, element samt tak i "vardagsrummet" klart.. Dock var ena väggen katastrof vilket resulterade i att jag har fått stå och blötlägga den gamla tapeten och riva ner allt in till bruket då den lossnade och bubblade sig överallt oavsett hur mycket man försökte spackla :G

Så jag har lite att pyssla med.. Men tack för ditt svar ! :)

JLind

JLind, 2010-08-31

Tack :) Inköpta på Colorama vid danska vägen i Göteborg
tror serien heter Eco Decorama

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons