Vi har ett pyttelitet vardagsrum på andra våning som vi vill göra om till ett mys & film rum men jag har helt kört fast och vet inte vad jag ska göra. hjälp mig snälla någon.
vill man göra rummet lite varmare kan man måla i nån lite mörkare nyans på väggarna, men vill ni behålla den ljusa färgen kan man göra mkt annat. Det viktigaste är nog att få bort dom tomma fälten i rummen, sätt upp lite större tavlor, och mkt belysning ska det vara. Gärna mkt levande ljus också. Sen gärna nån lite större växt (alt större ljuskälla) och lite färska blommor i vas, gardinerna skulle jag byta ut mot vanliga längder, paneler får rummet att se stelare ut. Lycka till :) släng dit lite fler kuddar och en mysig pläd och gärna en matchande fotpall.
Jag tycker du har en väldigt bra grund för att göra rummet till världens mysrum!
Det absout bästa är att välja vad man vill ha för slags stil. Vill man ha det rent eller mkt grejer.? Vilka färger vill man ha? Vilken funktion ska rummet ha? Ngn förvaringsyta? Vilket läge ligger rummet i ?
När man har svarat på de frågorna. Så kan man börja exprmentera med färger, kuddar och plädar. De gör underverk!
Plus tavlor! Massa tavlor. De gör ditt rum personligt och fyller ut myskänslan! Lycka till!
tack tack för alla tips. det kommer upp en mörk tapet med små vita blommor från boråstapeter som heter garden, sen ska vi byta ut tv- bänken till en svart och en lång svart hylla över tv:n, sen tror jag att det blir gardiner i lila "ljung" med massor med lila detaljer på hyllan och i fönstret och lite växter och fina kuddar. och ett litet runt svart eller vitt bord i mitten. va tror ni?
miloo, 2010-08-29
vill man göra rummet lite varmare kan man måla i nån lite mörkare nyans på väggarna, men vill ni behålla den ljusa färgen kan man göra mkt annat. Det viktigaste är nog att få bort dom tomma fälten i rummen, sätt upp lite större tavlor, och mkt belysning ska det vara. Gärna mkt levande ljus också. Sen gärna nån lite större växt (alt större ljuskälla) och lite färska blommor i vas, gardinerna skulle jag byta ut mot vanliga längder, paneler får rummet att se stelare ut. Lycka till :) släng dit lite fler kuddar och en mysig pläd och gärna en matchande fotpall.
FruJ, 2010-08-30
Hej!
Jag tycker du har en väldigt bra grund för att göra rummet till världens mysrum!
Det absout bästa är att välja vad man vill ha för slags stil. Vill man ha det rent eller mkt grejer.?
Vilka färger vill man ha?
Vilken funktion ska rummet ha? Ngn förvaringsyta?
Vilket läge ligger rummet i ?
När man har svarat på de frågorna. Så kan man börja exprmentera med färger, kuddar och plädar. De gör underverk!
Plus tavlor! Massa tavlor. De gör ditt rum personligt och fyller ut myskänslan! Lycka till!
Mia6421, 2010-09-01
tack tack för alla tips.
det kommer upp en mörk tapet med små vita blommor från boråstapeter som heter garden, sen ska vi byta ut tv- bänken till en svart och en lång svart hylla över tv:n, sen tror jag att det blir gardiner i lila "ljung" med massor med lila detaljer på hyllan och i fönstret och lite växter och fina kuddar. och ett litet runt svart eller vitt bord i mitten.
va tror ni?
miloo, 2010-09-01
det tror jag skulle bli jättebra, då får du in lite mörkare slag och det höjer ju mysfaktorn, sen gör detaljerna resten :)