Det här är då mäklarbilden från sovrummet till min nya lägenhet. De trähyllorna som är på bilden står inte där inne längre utan är utslängda så det enda är en säng för tillfället.
Det ligger som man ser en grå heltäckningsmatta i rummet och jag har beställt en mörkbrun sängkappa+sänggavel till min säng.
Mitt stora problem är egentligen hur mycket heltäckningsmattan påverkar rummet, min käre mor tycker att jag borde ha gråa gardiner då det nästintill skär sig med mattan annars. Medans jag känner att grått är inget kul nånstans och vill helst ha mörkbruna gardiner, så matchar det även mina sängkläder. Om det går att helt enkelt skippa att ha något grått öht i rummet och bara köra beiga och bruna grejer?
lantislygdman, 2010-09-06
Då jag tittar på bilden tycker jag att heltäckningsmattan ser ut att gå mot det beige/bruna hållet. (kan ju vara en synvilla förstås) Men i alla fall borde det absolut gå bra att ha brunt i rummet. Lägg ut olika bruna nyanser över sängen och låna hem bruna gardiner och prova dig fram. Man ser ju bäst i verkligheten hur det passar.....Lycka till !
walo, 2010-09-06
nja det är nog lite av en synvilla isåfall :) fast är rätt neutral färg ändå vill jag intala mig. men ska testa sen när jag fått mina bruna sänggrejer och se hur det blir. tack för lite återfött hopp!
walo, 2010-09-06
jo jag har varit lite inne på vinröda/mörkröda gardiner sedan tidigare, tror det kan bli tjusigt ihop :)
angående mattan så har jag tänkt låta den vara kvar. är skapligt neutral ändå, varit värre om den varit grön eller någon skrikig röd färg. tror inte det var något skoj golv öht under så gör nog bäst i att låta bli känner jag.
country-karin, 2010-09-07
Jag tror absolut du kan kombinera grått och brunt och flera nyanser också. måste bara säga att gråa gardiner inte måste vara pest, jag tyckte också det förut, men det var innan jag såg filmen A single man, med jättefina 60-talsmiljöer och massor av grå gardiner :)
Mathilda, 2010-09-07
Det första jag tänker är att du har stora möjliigheter att göra något riktigt mysigt. Varför inte hänga massa tyg på hela fönster-väggen? Så som vi ser så ofta på hotellrum, ungefär som detta:
http://www.nobis.se/mag/nobis.se/files/Hotel%20Skeppsholmen%20Provrum%201.jpg
http://www.kolmarden.com/Global/Blandat/vmh%20hotellrum.jpg
walo, 2010-09-07
jag hade faktiskt tänkt att ha gardiner som går att dra för hela väggen men glömde nog att skriva det :) är som en skena längs hela väggen redan så enda som saknas är gardiner. men så var det där med färg på gardinerna.. får nog lägga det lite på is till sänggrejerna kommit och återkomma med en ny bild på det hela då!