Kul med lite nytt.. Det är lite svårt att se på bilderna hur rummet ser ut? Kanske ska börja med att städa bort allt du inte vill ha, köpa ett snyggt överkast och lite kuddar till sängen? En tavellist under spegeln där du kan lägga/ställa lite smågrejer och några krokar där du kan hänga halsband mm? Eller ställa den vita hyllan du har som sängbord nu under spegeln? ger ju toppen förvaring för grejer och den känns lite stor som sängbord.. Jag hade nog vridit sängen också så man kan gå på båda sidor av den, även om man sover själv så känns det mer ombonat och mysigt på det viset tycker jag.. :) Sen kanske några enkla hyllor som nattygsbord? :)
det är jättesvårt att få hela rummet på bild:( men där som spegeln är så är utgången från rummet. men jag har haft sängen mot det hållet som den vita hyllan är. men jag har lite funderingar på att sätta vita hylla där som skrivbordet är och sen ha ett litet sängbord från ikea där i stället. jag har massor av smycken som jag skulle vilja ha frame och har inte direkt hittat det rätta saken som jag skulle kunna förvara mina smycken på. jag har haft sängen mot det hållet som det vita hyllen som jag har sängbordet brevid. har lite haft funderingar på olika sorters sänghyllor som man skulle kunna ha brevid sängen. bor ju som sagt i finland så finland ligger lite efter i inrednings delen:( men skall kolla lite lösningar på IKEA när jag far dit till näst :)
fråga om du får måla taket (all panel) vitt...blir ett helt annat rum då! Sen hade jag gjort en fondvägg nån mörk härlig färg. Sängöverkast och kuddar som föregående skrev. Fixat en snygg byrå, gärna i vitt, kanske ikeas byrå malm i vitt där du kan stuva ner kläder. Fixa lite större korgar, ikea har ju korgar som passar exakt in till hyllan expedit. Om du kan, så hade jag faktiskt tagit bort skrivbordet och köpt ikeas vika amon bordsskiva och tillhörande ben, kanske i vitt och svart, sen fixat massa tidskriftsamlare, ikea har även där mycket sånt, där du kan förvara viktiga papper och annat som du sen har ståendes i expedithyllan. Sen hade du kunnat provat att möblera om rummet, fixa en sänggavel till sängen, blir finare intryck med sån. Får du en vägg över så köp massa tavellister och sätt alla tavlor och sånt du har på väggen, blir inte sånt rörigt intryck då, plus att du kan variera bilder/foto efter humör och så gör du inte massa hål i väggarna. Sen hade jag nog köpt ett litet sängbord till sängen, känns intryckt med den lilla expedithyllan där. Varför inte ha en liten rottingfåtölj el nåt liknande med en mysig filt och kudde i, på rummet, om du får plats!
Hoppas du fått lite tips!!!
mvh marika
skrivbordet skall ut tror att jag inte kommer att ha skrivbord. rummet är inte så stort:( jag tror att jag kommer att skippa att måla och tapetsera i tanke på att jag troligen kommer att flytta i januari, men har funderat på sängbord och byrå (kanske malm?) jag skall ta och kolla lite på ikeas hemsida och fantisera mig fram. har foton som jag har fotoat i naturbilder som jag har lite planer med :)
Hej! Ja du har mycket småprylar som inte kommer till sin rätt. Rensa ta bort så mycket som möjligt o ha de saker du verkligen tycker om att titta på framme. Byt m lite annat allteftersom. Enfärgat överkast gärna vitt-beige o måla taket som någon föreslog. Tabort alla kuddar som ligger i hörnet av rummet. Blir lätt lite kaos likt. Måla gärna vitt på faneren som speglarna sitter på.Jag är absolut ingen expert men några råd som du kanske kan prova vill jag ge. Lycka till! Du vet en pryl in en pryl ut. Kram Magda =)
jag skall rensa bort en del saker. och sen vill jag inte just nu satsa så mycket på expedithyllorna för den dagen jag flyttar så kommer de inte att hänga med;) men städning i hyllan skall det bli. säng överkast så håller jag på att söker efter den perfecta och snygga fast då kommer jag att köpa ett till en dubbelsäng som jag kommer att köpa sen när jag flyttar till eget. men det sker sakta ändringar. kommer att flytta ena hyllan i hörnet och ersätta dens plats med med ena kistan. har en massa förvarat i dem som jag behöver lite nu och då ;) rummet ser stort ut men men det är inte så stort som det ser ut som.
men sakta kommer jag frammåt. skönt att få bolla en massa ideer med er :) fast ni kommer nog att få se bättre inredning den dagen jag hittar ett boende åt mig:)
jag är rätt så svag för dfina saker :P du skulle se min skrubb;) men jag hela tiden efter det snygga överkastet. kommer dock att satsa på ett till en dubbelsäng;)
Tangerine, 2010-09-12
Kul med lite nytt.. Det är lite svårt att se på bilderna hur rummet ser ut? Kanske ska börja med att städa bort allt du inte vill ha, köpa ett snyggt överkast och lite kuddar till sängen? En tavellist under spegeln där du kan lägga/ställa lite smågrejer och några krokar där du kan hänga halsband mm? Eller ställa den vita hyllan du har som sängbord nu under spegeln? ger ju toppen förvaring för grejer och den känns lite stor som sängbord.. Jag hade nog vridit sängen också så man kan gå på båda sidor av den, även om man sover själv så känns det mer ombonat och mysigt på det viset tycker jag.. :) Sen kanske några enkla hyllor som nattygsbord? :)
velvetraindrops, 2010-09-12
det är jättesvårt att få hela rummet på bild:( men där som spegeln är så är utgången från rummet. men jag har haft sängen mot det hållet som den vita hyllan är. men jag har lite funderingar på att sätta vita hylla där som skrivbordet är och sen ha ett litet sängbord från ikea där i stället. jag har massor av smycken som jag skulle vilja ha frame och har inte direkt hittat det rätta saken som jag skulle kunna förvara mina smycken på. jag har haft sängen mot det hållet som det vita hyllen som jag har sängbordet brevid. har lite haft funderingar på olika sorters sänghyllor som man skulle kunna ha brevid sängen. bor ju som sagt i finland så finland ligger lite efter i inrednings delen:( men skall kolla lite lösningar på IKEA när jag far dit till näst :)
iceflower, 2010-09-13
fråga om du får måla taket (all panel) vitt...blir ett helt annat rum då! Sen hade jag gjort en fondvägg nån mörk härlig färg. Sängöverkast och kuddar som föregående skrev. Fixat en snygg byrå, gärna i vitt, kanske ikeas byrå malm i vitt där du kan stuva ner kläder. Fixa lite större korgar, ikea har ju korgar som passar exakt in till hyllan expedit. Om du kan, så hade jag faktiskt tagit bort skrivbordet och köpt ikeas vika amon bordsskiva och tillhörande ben, kanske i vitt och svart, sen fixat massa tidskriftsamlare, ikea har även där mycket sånt, där du kan förvara viktiga papper och annat som du sen har ståendes i expedithyllan. Sen hade du kunnat provat att möblera om rummet, fixa en sänggavel till sängen, blir finare intryck med sån. Får du en vägg över så köp massa tavellister och sätt alla tavlor och sånt du har på väggen, blir inte sånt rörigt intryck då, plus att du kan variera bilder/foto efter humör och så gör du inte massa hål i väggarna. Sen hade jag nog köpt ett litet sängbord till sängen, känns intryckt med den lilla expedithyllan där. Varför inte ha en liten rottingfåtölj el nåt liknande med en mysig filt och kudde i, på rummet, om du får plats!
Hoppas du fått lite tips!!!
mvh marika
velvetraindrops, 2010-09-13
skrivbordet skall ut tror att jag inte kommer att ha skrivbord. rummet är inte så stort:(
jag tror att jag kommer att skippa att måla och tapetsera i tanke på att jag troligen kommer att flytta i januari, men har funderat på sängbord och byrå (kanske malm?) jag skall ta och kolla lite på ikeas hemsida och fantisera mig fram.
har foton som jag har fotoat i naturbilder som jag har lite planer med :)
velvetraindrops, 2010-09-27
jag ändrade om i går så kolla i nuvarande inredning som updraterades i går.
fick lite bättre man får se om jag ändrar om ännu
velvetraindrops, 2010-09-29
tackar men det är massor att göra ännu har en massa att göra saker som ligger och skärpar
Sommaren65, 2010-10-01
Hej! Ja du har mycket småprylar som inte kommer till sin rätt. Rensa ta bort så mycket som möjligt o ha de saker du verkligen tycker om att titta på framme. Byt m lite annat allteftersom. Enfärgat överkast gärna vitt-beige o måla taket som någon föreslog. Tabort alla kuddar som ligger i hörnet av rummet. Blir lätt lite kaos likt. Måla gärna vitt på faneren som speglarna sitter på.Jag är absolut ingen expert men några råd som du kanske kan prova vill jag ge. Lycka till! Du vet en pryl in en pryl ut. Kram Magda =)
velvetraindrops, 2010-10-01
jag skall rensa bort en del saker. och sen vill jag inte just nu satsa så mycket på expedithyllorna för den dagen jag flyttar så kommer de inte att hänga med;) men städning i hyllan skall det bli.
säng överkast så håller jag på att söker efter den perfecta och snygga fast då kommer jag att köpa ett till en dubbelsäng som jag kommer att köpa sen när jag flyttar till eget.
men det sker sakta ändringar. kommer att flytta ena hyllan i hörnet och ersätta dens plats med med ena kistan.
har en massa förvarat i dem som jag behöver lite nu och då ;)
rummet ser stort ut men men det är inte så stort som det ser ut som.
men sakta kommer jag frammåt. skönt att få bolla en massa ideer med er :)
fast ni kommer nog att få se bättre inredning den dagen jag hittar ett boende åt mig:)
velvetraindrops, 2010-10-01
jag är rätt så svag för dfina saker :P
du skulle se min skrubb;)
men jag hela tiden efter det snygga överkastet. kommer dock att satsa på ett till en dubbelsäng;)