Såhär har vår groventre och tvättstuga sett ut sen vi flyttade in.
Har inte prioriterat detta, men nu i höst känner jag att det är dags.
Fram med målarburk/tapeter och förnya och fixa. Elskåpet måste ju tyvärr stå som det gör nu. Har husdjur och barn så det ska även vara praktiskt. Behöver massa tips om hur jag gör det hemtrevligt och lite mer som en mysig entre och inte en tvättstuga.Är väldigt liten yta så känns inte som det får plats några möbler ex byrå.
gomsi, 2010-10-07
hej
jag hade nog målat väggarna i någon brun färg,latte kanske?=)
sen hade jag satt ett gräddvitt draperi nere vid korgarna och avloppet.
satt in en vit hissgardin i fönstret+lite ljus och någon liten växt.
In med fina förvarings hinkar till tvättmedel,kläpnypor m.m. i svart och vitt
tips bara=)
snuttjulla, 2010-10-07
jadu, den där färgen var kanske inte den roligaste heller, inte här iaf.
Jag tycker iaf att du ska måla om, en ljusare grå skulle kanske passa, då syns inte smutsstänk lika lätt (barn och husdjur-praktiskt) Sen skulle jag satsa på ny ho och bänkskåp, skiva(väljer man rätt material kan man stryka på denna och behöver alltså ingen strykbärda), finns billigt på ikea. Det gör mycket, se då till att välja en sån där smart hörnlösning, så kan du förvara kemikalier där, längst in. Barnspärr på skåpet kan ju vara bra. Trådbackar i de andra kanske? Sen föreslår jag kanske 2 öppna hyllor bredvid tvättpelarn, som förövrigt skulle vara fin med en täcksida på, som matchar bänkskivan (om pengar finns) där kan du lägga upp tvätt efter vikning. Byt knopp på garderoben, kanske hela dörren? Fixa lättskötta blommor som funkar bra i denna lätt fuktiga miljö, fina krukor. Ser att du har en hink för tvättmedlet, det finns liknande för just djurmat, både stora och små. (vet inte vart du bor, men har sett på ullared, annars chili) väggytan som är för liten för en byrå, kanske skulle du kunna sätta skoskåp där, jag gillar ikeas trones, men det finns alternativ. En hylla över tvättpelarn är ju också bra att kunna ställa en stor låda/back på, förvaring behövs ju alltid. Elskåpet kan du ju piffa upp med antingen vanlig enkel dekorplast, eller nån rolig wallies, om du nu inte vill ha det vitt och fint i din nya tvättstuga... :) Lycka till!
eeva71, 2010-10-07
hmm...finns det möjlighet att lägga tvätt-tornen bredvid varandra på golvet? Flytta tex båda högskåpen bredvid varandra? Eller om du tar bort högskåpet bredvidtvätt-tornen å hänger kläderna där, o gör hyllor bredvid elskåpet o har skorna på dem, lång bänkskiva över blir bra med arbetsyta=) öppna hyllor eller skåp över istället där du tar ner tornen/skåpet? Är du händig tror jag du fixar det själv,blir ju billigast så=) färg är väl smaksak egentligen men ta en tvättbar målarfärg, annars är den ju liten men ändå rymlig din tvättstuga bara den blir mer praktisk, har själv barn o djur så jag vet hur vikigta millimetrarna är=)
hoppas du förstog nånting av det här...=)